اگر اقدام های ایران نبود، داعش به همسایگی اروپا رسیده بود
(last modified Sat, 09 Dec 2017 13:54:16 GMT )
قوس 18, 1396 18:24 Asia/Kabul
  •  اگر اقدام های ایران نبود، داعش به همسایگی اروپا رسیده بود

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد: اگر سیاست ها و اقدام های عملی تهران به بهای تقدیم صدها شهید نبود، امروز داعش حکومت عراق و سوریه را در دست داشت و به همسایگی اروپا رسیده بود.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران عصر شنبه در دیدار «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس در تهران با انتقاد از مواضع بی پایه برخی کشورها علیه سیاست های منطقه ای ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم جدی است.

شمخانی با اشاره به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به‌ عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل افزود: فلسطین کشوری یکپارچه با پایتخت واحدی بوده و تصمیم جدید آمریکا موجب انسجام بیشتر مسلمانان برای مقابله با رژیم کودک کش صهیونیستی و احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین با انتقاد از رویه دولت انگلیس در فروش سلاح و تجهیزات امنیتی به کشورهای ناقض حقوق بشر مانند عربستان و بحرین خاطرنشان کرد: در حالی که تمامی نهادهای بین المللی، محاصره و بمباران مردم یمن را محکوم کرده اند، قطعا شریکان این جنایت نیز در دادگاه افکارعمومی بین المللی محکوم و ناقض حقوق بشر معرفی خواهند شد.

شمخانی، رفتار آمریکا در قبال برجام را نیز فاجعه‌ای تمام‌عیار عنوان کرد و گفت: ادامه این رویکرد ضمن بی اعتباری سیاسی آمریکا، موجب زیرسوال رفتن توافق های بین المللی می شود.

بوریس جانسون نیز در این دیدار با تاکید بر مخالفت لندن با تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل اظهار کرد: انگلیس تصمیمی برای انتقال سفارت خود به قدس ندارد.

جانسون همچنین بر ضرورت حل و رفع مشکلات و موانعی که در مسیر اجرای کامل تعهدات برجام وجود دارد، تاکید کرد.

 

کلیدواژه