قوس 19, 1396 11:33 Asia/Kabul
  • روحانی: عربستان سر از رکوع مقابل رژیم اسرائیل بردارد

رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت: اگر عربستان‌سعودی بمباران یمن را قطع و سر از رکوع مقابل رژیم اسرائیل بردارد و التماس برای داشتن رابطه با این رژیم را قطع کند، ایران دیگر هیچ مشکلی با عربستان نخواهد داشت.

«حسن روحانی» روز یکشنبه هنگام تقدیم لایحه بودجه سال 1397 هجری‌شمسی کل ایران به مجلس شورای اسلامی، افزود: عربستان با قطع دوستی غلط با رژیم صهیونیستی و بمباران غیرانسانی مردم یمن، می‌تواند آغازگر داشتن روابط با ایران باشد.

رئیس جمهوری ایران، با بیان اینکه ایران توانست ثبات را به منطقه بازگرداند، تصریح کرد: رزمندگان مقاومت،  استکبار جهانی و صهیونیستم را مایوس و سوریه،‌ عراق و لبنان را امن کردند و ان‌شاءالله بزودی یمن هم امن خواهد شد.

روحانی همچنین با اشاره به اینکه روابط ایران با جهان بر اساس تعهدش بوده و مانند آمریکا پیمان‌شکن نیست، افزود: ایران آغازگر نقض برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نخواهد بود اما اگر طرف‌های مقابل نقض عهد کنند، ایران هیچ نگرانی نخواهد داشت.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: همه تلاش ایران برقراری امنیت منطقه بوده و با حل مشکلات امنیتی، پایه‌های اصلی تروریسم در منطقه فروریخته است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین درباره ویژگی‌های بودجه سال آینده کل ایران گفت: اشتغال، رشد اقتصادی، رفع فقر، کاهش نابرابری‌ها، تحرک در طرح‌های اصلی و مهم و حضور بخش خصوصی در اقتصاد به عنوان خواسته‌های اصلی مردم در این لایحه گنجانده شده است.

 

کلیدواژه