قوس 19, 1396 15:38 Asia/Kabul
  • روحانی: تصمیم نادرست ترامپ، ریختن بنزین در آتش منطقه بود

رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت: تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال سفارتخانه این کشور به قدس‌شریف، تصمیمی نادرست و بنزینی بود که در آتش منطقه ریخته شد.

به گزارش رادیو دری،«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ششم دسامبر جاری «بیت‌المقدس» را به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی معرفی کرد و دستور داد مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل‌آیو به قدس انجام شود. 

«حسن روحانی» روز یکشنبه در دیدار «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس در تهران، افزود: جمهوری اسلامی ایران بدنبال برقراری صلح و ثبات‌پایدار، پایان یافتن جنگ و خونریزی و ریشه‌کن شدن تروریسم در منطقه است و گفت و گوی لندن با تهران می‌تواند به همکاری برای ثبات بیشتر در منطقه منجر شود.

رئیس جمهوری ایران تصریح کرد: ایران با نقش‌آفرینی سازنده خود، دو کشور منطقه را از نابودی و تروریسم نجات داده است و هیچ‌کس نمی‌تواند تردیدی در اقدامات مثبت ایران در منطقه داشته باشد.

روحانی، با اشاره به ضرورت توسعه روابط دوستانه و متوازن ایران و انگلیس درچارچوب تأمین و تضمین منافع مشترک هم گفت: مناسبات دوکشور باوجود فضای پسابرجام متناسب با ظرفیت‌های همکاری نبوده است و باید برای رسیدن به نقطه مطلوب در روابط و همکاری‌های دوجانبه تلاش کرد.

رئیس جمهوری ایران با اشاره به لزوم گسترش روابط و همکاری‌های بانکی ایران و انگلیس درچارچوب اجرای برجام، خاطرنشان کرد: اجرا و حفظ برجام دارای اهمیت بوده و همه و بویژه ملت ایران باید بتوانند از منافع برجام استفاده کنند.

«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این دیدار با بیان اینکه امروز به واسطه برجام، فرصت‌های خوبی برای توسعه روابط و همکاری‌های تهران و لندن فراهم شده است، گفت: کشورش مصمم به گسترش همه جانبه مناسبات با ایران در بخش‌های مختلف است.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین با بیان اینکه ایران اقدامات مثبتی در مسیر مبارزه با تروریسم و توسعه صلح و ثبات در منطقه انجام داده است، گفت: لندن تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت کشورش به قدس را اقدامی مناسب نمی‌‌داند.

 

کلیدواژه