قوس 20, 1396 09:11 Asia/Kabul
  •  ایران از قبله نخست مسلمانان دفاع می‌کند

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از حقوق ملت مظلوم فلسطین و جایگاه والای قبله نخست مسلمانان دفاع کرده است و خواهد کرد.

«حسین امیرعبداللهیان» روز یکشنبه در دیدار با «سعود بن احمد البروانی» سفیر عمان در تهران، به اقدام اخیر رئیس جمهوری آمریکا در معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: قدس متعلق به جهان اسلام و همه کشورهای اسلامی است و ایران در کنار دیگر کشورهای اسلامی مخالف عملی چنین اقدامی خواهد بود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 15 قوس «بیت‌المقدس» را به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی معرفی کرد و همزمان دستور داد مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل‌آیو به قدس انجام شود. 

دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین الملل، همچنین با اشاره به پیشینه روابط مثبت ایران و عمان، تصریح کرد: روابط ممتاز و دوستانه‌ای در همه عرصه‌ها بین تهران و مسقط برقرار است. 

«حسین امیرعبداللهیان» خاطرنشان کرد: عمان نقش برجسته‌ای در کمک به حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی دارد و ایران از این نقش ارزشمند قدردانی می‌کند.

«سعود بن احمد البروانی» سفیر عمان در ایران نیز در این دیدار با استقبال از افزایش تماس‌های مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور؛ تداوم مشورت‌های پارلمانی و سیاسی تهران و مسقط را در کمک به حل بحران‌های منطقه‌ای سازنده دانست.

سفیر عمان در تهران، همچنین بر بکارگیری راه حل سیاسی و گفت و گو برای حل مشکلات منطقه تاکید کرد.

 

کلیدواژه