قوس 22, 1396 17:00 Asia/Kabul
  •  پایان نشست کمیسیون مشترک برجام/ رایزنی عراقچی با «اشمید» و «آمانو»

دهمین نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که صبح روز چهارشنبه در هتل کوبورگ Coburg  وین آغاز شده بود، به کار خود پایان داد.

نشست کمیسیون مشترک برجام با شرکت ایران، کشورهای پنج بعلاوه یک (آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان) و اتحادیه اروپا در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزیران خارجه کشورهای ذیربط در وین برگزار شد.

«سیدعباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و ریاست هیات ایران در نشست وین و «هلگا اشمید» معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از پایان کمیسیون مشترک برجام، به طور جداگانه با هم دیدار و گفت وگو کردند.

عراقچی عصر روز چهارشنبه با «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز دیدار خواهد کرد.

معاون وزیر امور خارجه ایران پیش از شروع دهمین نشست کمیسیون مشترک برجام گفته بود: یکی از موضوعات اصلی در این نشست، بررسی موارد بدعهدی، تعلل، تاخیر و نقض برجام به ویژه از سوی آمریکا است که برخی از این موارد در طول زمان اصلاح شده است و برخی از آنها نیز همچنان ادامه دارد.

رییس هیات مذاکره‌کننده ایرانی در دهمین کمیسیون مشترک برجام ابراز امیدواری کرد: دو طرف بتوانند درباره موارد مطرح در این نشست به راه‌حل مناسب دست یابند.

نشست کمیسیون مشترک برجام هر سه ماه یک بار در سطح معاونان وزیران امور خارجه ایران و گروه پنج بعلاوه یک تشکیل و جلسات کارشناسی متعددی نیز در حوزه‌های مربوط به هسته‌ای و تحریم‌ها برگزار می‌شود.

نهمین نشست کمیسیون مشترک برجام 28 سنبله 1396 در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

 

کلیدواژه