بیانیه نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول ترکیه در حمایت از بیت المقدس
(last modified 1396-09-22T14:34:08+00:00 )
قوس 22, 1396 19:04 Asia/Kabul
  • بیانیه نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول ترکیه در حمایت از بیت المقدس

سران کشورهای شرکت کننده در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در دفاع از قدس، با صدور بیانیه پایانی بر به رسمیت شناختن دولت فلسطین به مرکزیت قدس شرقی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه،48 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی روز چهارشنبه در پایان نشست فوق العاده سران این سازمان در استانبول ترکیه در واکنش به اقدام رییس جمهوری آمریکا مبنی بر معرفی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی  اعلام کردند، جامعه جهانی نیز باید قدس شرقی را به عنوان پایتخت اشغالی دولت فلسطین به رسمیت بشناسد.

در بیانیه  نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی امده است ،«در صورتی که شورای امنیت سازمان ملل  اقدامی در خصوص تصمیم" دونالد ترامپ"درباره قدس نکند این پرونده را به مجمع عمومی این سازمان خواهیم فرستاد»

سازمان همکاری اسلامی با تاکید دوباره بر حمایت‌ از آرمان مردم فلسطین اعلام کرد ، دولت آمریکا را به دلیل تمام عواقب این تصمیم غیرقانونی مسئول می‌داند .

شرکت کنندگان در  نشست فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی همچنین با رد اقدام رییس جمهوری آمریکا درباره قدس ، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به این شهر را محکوم کردند .

«دونالد ترامپ»، رییس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته (15 قوس) قدس را به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی اعلام کرد؛ اقدامی که با مخالفت و واکنش‌های گسترده مردمی، سران کشورها و مجامع بین‌المللی روبه رو شد.

کلیدواژه