قوس 23, 1396 08:32 Asia/Kabul
  • روحانی: یکپارچگی در اجلاس استانبول، مسلمانان را درباره فلسطین امیدوار کرد

رئیس جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از برگزاری اجلاس فوق‌العاده سران سازمان همکاری‌ اسلامی در استانبول، گفت:‌ این اجلاس مسلمانان جهان را درقبال مسأله فلسطین امیدوار کرد.

«حسن روحانی» چهارشنبه‌شب در دیدار «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه در استانبول، اقدام اخیر رییس جمهوری آمریکا درقبال قدس را باعث آزرده‌خاطر کردن همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان عنوان کرد و گفت: راهی که امروز در اجلاس فوق‌العاده سران سازمان همکاری‌ اسلامی شروع شده است، باید یکصدا ادامه یابد تا آمریکا، هرگز اجازه عملی کردن چنین اقدامی را پیدا نکند.

روحانی با بیان اینکه توطئه‌ها‌یی که آمریکا‌یی‌ها و صهیونیست‌ها علیه جهان اسلام دارند، به طرق مختلف ادامه می‌یابد، افزود: خوشبختانه همه مسلمانان در سراسر جهان، احساسات خود را در دفاع از سرزمین فلسطین نشان دادند و مقابل این توطئه ضد اسلامی ایستادند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با تأکید بر اینکه همکاری مشترک تهران و آنکارا برای تقویت ثبات و امنیت درسوریه باید همچنان ادامه یابد، تصریح کرد: ایران و ترکیه برای مبارزه با تروریسم در منطقه و ثبات و امنیت آن، دیدگاه مشترکی دارند.

«رجب‌طیب اردوغان» نیز دراین دیدار با اشاره به حضور گسترده رئیسان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نشست استانبول گفت: «این حضور گسترده نشانه اشتراک‌نظر کشورهای اسلامی در مورد فلسطین است و امیدوارم این وحدت باعث شود که هرچه بیشتر درمسیر احقاق حقوق ملت فلسطین گام برداریم.»

رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر ضرورت گسترش بیش از پیش همکاری‌های تهران – آنکارا افزود: باید با همکاری مشترک، ریشه‌های تروریسم را در منطقه ریشه‌کن کرد.

کلیدواژه