قوس 24, 1396 11:34 Asia/Kabul
  •  حمایت از آرمان فلسطین از اصول سیاست خارجی ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایرن با تاکید بر حمایت تهران از آرمان ملت فلسطین، گفت: ما موافق برخی بندهای اسناد منتشره در نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی در استانبول که بنوعی متضمن شناسایی رژیم صهیونیستی تلقی می شود،نیستیم.

بهرام قاسمی پنجشنبه شب در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اسناد مصوب در اجلاس وزرای خارجه و نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی در استانبول ترکیه با موضوع قدس شریف گفت: ایران ضمن حمایت از حقوق لاینفک مردم فلسطین، اعلام کرد که حمایت از قطعنامه مصوب در نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی و اعلامیه پایانی نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی در استانبول ترکیه با موضوع قدس شریف، به هیچ وجه به منزله شناسایی رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی از سوی جمهوری اسلامی ایران نیست.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،قاسمی افزود: تحفّظ جمهوری اسلامی ایران در موضوع عدم شناسایی رژیم صهیونیستی در جریان نشست استانبول نیز اعلام و به صورت رسمی و مکتوب در اختیار دبیرخانه اجلاس قرار گرفته است.

به دنبال اظهارات رئیس جمهوری آمریکا درباره شناسایی بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اجلاس فوق العاده سران و مسوولان ارشد 57 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی، روز چهارشنبه با حضور «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در استانبول ترکیه برگزار شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ششم دسامبر باوجود مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی، قدس را به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل معرفی کرد و از وزارت خارجه آمریکا خواست زمینه تا انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.

این درحالی است که قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

 

کلیدواژه