گفت و گو و آتش بس فوری ؛ خواست ایران برای حل بحران یمن
(last modified 1396-09-24T07:16:24+00:00 )
قوس 24, 1396 11:46 Asia/Kabul
  •  گفت و گو و آتش بس فوری ؛ خواست ایران برای حل بحران یمن

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، تاکید کرد: موضع ایران در قبال یمن، گفت و گو ، صلح و مخالفت با هرگونه بمباران است.

به گزارش ایرنا، «غلامعلی خوشرو» روز پنجشنبه در واکنش به ادعاهای بی اساس و ضد ایرانی «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل به خبرنگاران، گفت: متاسفانه برخی کشورها از جمله عربستان با گرسنگی، بیماری و فقری که بر یمن تحمیل کرده اند در پی از پا در آوردن  ملت  یمن هستند اما مردم این کشور در برابر زورگویی ها و بمباران ها مقاومت می کنند.

«نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با تکرار اتهامات بی اساس ضد ایران و در حالی که کشورش تسلیحاتی به ارزش میلیاردها دلار برای بمباران مناطق مسکونی یمن در اختیار عربستان سعودی قرار داده است، مدعی شد: ایران با نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، سلاح و موشک برای هدف قرار دادن عربستان در اختیار حوثی های یمن قرار داده است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، تصریح کرد: آمریکا باید فروش سلاح به عربستان را قطع کند، چراکه واشنگتن برای سرپوش گذاشتن در منافعی که با فروش سلاح دارد، با جان کودکان یمنی بازی می کند.

خوشرو ، با بیان اینکه آمریکا به دنبال سرپوش گذاشتن بر مشارکت با عربستان در قتل عام زنان و کودکان یمنی است، تاکید کرد: هدف دیگر نمایش آمریکا علیه ایران انحراف توجه جهان از اقدام ضد انسانی و اسلامی در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است. 

 

کلیدواژه