قوس 27, 1396 09:13 Asia/Kabul
  •  ایران جنایات سعودی ها در یمن را به شدت محکوم کرد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، حملات چند روز گذشته جنگنده های سعودی به اهداف غیر نظامی در شهرهای مختلف یمن که منجر به کشته و مجروح شدن ده ها نفر از شهروندان بیگناه این کشور شد را شدیدا محکوم کرد.

 جنگنده های سعودی در چند روز گذشته به اهداف غیر نظامی از جمله منازل مسکونی و بازارهای خرید در شهرهای مختلف یمن حمله کردند. آل سعود در ادامه حملات خود به مردم بی دفاع یمن، روز یکشنبه نیز یک اتوبوس و یک مراسم عروسی را در استان مأرب (مرکز یمن )هدف قرار داد، که در این حملات تعدادی کشته و زخمی شدند. 

به گزارش ایرنا،«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران یکشنبه شب ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این جنایات خشونت بار افزود: تشدید بمباران های مناطق مسکونی، استمرار محاصره و عدم اجازه ورود کمک های انسانی به مردم بی دفاع یمن را نشان از شکست های بی شمار این کشور در رسیدن به اهداف خود از تجاوز به یمن دارد. 

بهرام قاسمی با انتقاد از سکوت جامعه بین المللی در قبال جنایات جنگی عربستان سعودی، حملات به اهداف غیرنظامی و جلوگیری از دسترسی سازمان ها و نهادهای مسئول بین المللی در امر امدادرسانی را نقض آشکار اصول و قواعد مسلم حقوق بشردوستانه برشمرد.

قاسمی، حامیان تسلیحاتی متجاوزان سعودی را شریک جنایات روزانه عربستان خواند و از سازمان ملل و کشورهای موثر در بحران یمن خواست تا تلاش های خود برای توقف فوری حملات بکار گیرند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر، از مارس 2015 به یمن حمله و همزمان این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است. 

جنگ‌افروزی عربستان در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون ها یمنی منجر شده است.  یمن همچنین بر اثر این تجاوز با کمبود شدید مواد غذایی، دارویی و شیوع بیماری های مختلف مواجه شده است.

 

کلیدواژه