قوس 28, 1396 14:45 Asia/Kabul
  • سفیر سوئیس در تهران به وزارت خارجه ایران احضار شد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: سفیر سوئیس در تهران در اعتراض به اقدام غیرمسوولانه نماینده آمریکا درسازمان ملل متحد، به وزارت امورخارجه ایران احضار شد.

به گزارش رادیو دری،«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز سه‌شنبه افزود: دراعتراض به ادعاهای غیرمسوولانه نماینده آمریکا درسازمان ملل متحد، سفیر سوئیس در تهران (حافظ منافع آمریکا) به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران درخصوص اتهامات نسنجیده و بی‌پایه و اساس «نیکی هیلی» به وی ابلاغ شد. 

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: مدیرکل آمریکای وزارت امورخارجه ایران دردیدار سفیر سوئیس با محکوم کردن اظهارات تحریک‌آمیز، غیرمسوولانه و بی‌پایه و اساس «نیکی هیلی» مبنی بر انتقال موشک و تسلیحات توسط ایران به یمن که براساس مدارک جعلی و ساختگی ابراز شده است، یادداشت رسمی ایران را به دولت آمریکا دراین زمینه به سفیر سوئیس تحویل داد. 

قاسمی با بیان اینکه دولت آمریکا ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل درمورد یمن است و دراین زمینه به جای پاسخگویی به جامعه بین‌المللی، با اتهام‌زدن به دیگران و حمایت از کشورهای متجاوز منطقه، قصد فریبکاری دارد، تصریح کرد: اینگونه شگردهای آمریکا برای مردم منطقه و جهان از اعتبار افتاده است. 

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران افزود: دریادداشت اعتراضی ایران به سفیر سوئیس در تهران،  ضمن رد اتهامات دولت آمریکا درباره ارسال موشک به یمن، آمده است، این اقدام مصداق بارز تشویق به خشونت و جنگ درمنطقه است و دولت آمریکا درقبال عواقب و پیامدهای جدی احتمالی آن مسوول و پاسخگو خواهد بود.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد پنجشنبه گذشته با حضور در برابر آهن‌پاره‌هایی که ادعا می‌کرد لاشه موشک‌های ایرانی است، نمایش تبلیغاتی جدیدی ضد ایران به راه انداخت. 

 

کلیدواژه