خوشرو: نشست شورای امنیت درباره برجام انزوای آمریکا را نشان داد
(last modified 1396-09-29T03:21:44+00:00 )
قوس 29, 1396 07:51 Asia/Kabul
  • خوشرو: نشست شورای امنیت درباره برجام انزوای آمریکا را نشان داد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد نشست شورای امنیت درباره قطعنامه 2231 را نمایش حمایت قوی جامعه بین الملل از برجام دانست و گفت: این نشست ثابت کرد آمریکا منزوی است.

شورای امنیت سه‌شنبه شب برای بررسی توافق هسته‌ای (گزارش دوره ای اجرای قطعنامه 2231 مرتبط با برجام) تشکیل جلسه داد.

به گزارش رادیو دری، در این نشست به غیر از «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل تمامی شرکت کنندگان از جمله «جفری فلتمن» Jeffrey  Feltman معاون دبیرکل سازمان ملل و «جوان ادمسون» Joanne Adamson نماینده اتحادیه اروپا به دفاع از برجام پرداختند.

«غلامعلی خوشرو» سه شنبه شب پس از این نشست تاکید کرد ایران برخلاف آمریکا، کاملا به برجام پایبند بوده و این پایبندی در 9 گزارش پیاپی آژانس بین المللی انرژی اتمی و چهار گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد به شورای امنیت اعلام شده است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل همچنین در پاسخ به ادعای «نیکی هیلی» که در نشست شورای امنیت، ایران را به تجهیز نظامی یمنی ها متهم کرد گفت: نماینده آمریکا بدون این که از فعالیت های نظامی بی‌ثبات کننده دولت متبوع خود در منطقه و صدور میلیاردها دلار تسلیحات پیشرفته که بخشی از آن در اختیار گروه تروریستی داعش قرار گرفت، سخنی به میان آورد اتهاماتی ساختگی به ایران وارد کرد.

فلتمن نیز در این نشست این ادعای نیکی هیلی را رد کرد.

عربستان با حمایت آمریکا از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

ائتلاف متجاوز سعودی همواره ادعا می‌کند ایران سلاح و موشک در اختیار نیروهای مردمی یمن قرار می‌دهد.مقامات یمنی اما بارها تاکید کرده‌اند قدرت دفاعی این کشور کاملا بومی و با وجود محاصره همه جانبه یمن، روز به روز در حال افزایش است.

 

کلیدواژه