تاکید رهبر معظم انقلاب بر تقویت توان دفاعی و تهاجمی
(last modified 1395-06-11T04:09:01+00:00 )
سنبله 11, 1395 08:39 Asia/Kabul
  • تاکید رهبر معظم انقلاب بر تقویت توان دفاعی و تهاجمی

فرمانده کل قوای جمهوری اسلامی ایران از فناوریهای پیشرفته، بومی و دانش‌بنیان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای روز چهارشنبه پس از بازدید از فناویهای پیشرفته، بومی و دانش بنیان نیروهای مسلح ایران در جمع وزیر، مسئولان، محققان و متخصصان وزارت دفاع ایران تاکید کردند: افزایش توان «دفاعی و تهاجمی» حق مسلم و قطعی جمهوری اسلامی است.

فرمانده معظم کل قوا پیشرفتها درصنعت دفاعی ایران را نتیجه حرکت عظیم علمی ایران در سال های اخیر دانستند و تأکید کردند: دانشمندان جوان ایران موفق به شکستن خطوط مرزی علم شده اند، زیرا پیشرفت در هر عرصه ای، زمینه ساز پیشرفتهای جدید در بخشهای دیگر خواهد شد.

ایشان با تأکید بر لزوم ادامه مسیر افزایش توان دفاعی گفتند: در دنیایی که قدرتهای «زورگو، سلطه گر و دارای کمترین جوهره‌ی اخلاق، وجدان و انسانیت» حاکم هستند و از تجاوز به کشورها و کشتار انسانهای بی گناه هیچ ابایی ندارند، توسعه صنایع دفاعی و تهاجمی کاملاً طبیعی است، زیرا این قدرتها تا اقتدار کشور را احساس نکنند، امنیت تأمین نخواهد شد.

فرمانده معظم کل قوا، با ابراز رضایت از دستاوردهای صنعت دفاعی ایران افزودند: در ایران برای گسترش صنایع دفاعی محدودیت هایی وجود دارد و سلاح های کشتار جمعی همچون سلاح شیمیایی و سلاح هسته ای، براساس مبانی اعتقادی و دینی ممنوع هستند.

ایشان با اشاره به ناراحتی قدرتهای سلطه گر از خرید تجهیزات دفاعی ایران از برخی کشورها تصریح کردند: این قدرتها که مدعی عقل و انصاف هستند و درخصوص صلاحیت اخلاقی کشورها برای دارا بودن یا دارا نبودن برخی تجهیزات دفاعی سخن می گویند، خود، به هیچ‌یک از اصول اخلاقی پایبند نیستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، بزرگ‌ترین گناه دولت کنونی امریکا را «ایجاد شبکه های تروریستی خطرناک» خواندند و تأکید کردند: دولت کنونی امریکا، یک گروه تروریستی را به ظاهر مورد حمله قرار می دهد و یک گروه دیگر تروریستی را مستثنی می کند که معنی آن، حاکمیت سیاست بر اخلاق است.

ایشان با بیان اینکه اگر تصور کنیم با مذاکره با آمریکا می توان به تفاهم و نقاط مشترک رسید، اشتباه است، افزودند: تجربه ثابت کرده که امریکایی‌ها در مذاکرات به‌جای تفاهم، به‌دنبال تحمیل خواسته های خود هستند.

کلیدواژه