امیرعبداللهیان: اصابت موشک یمنی‌ها به ریاض، هیچ ارتباطی به ایران ندارد
(last modified 1396-09-30T05:17:24+00:00 )
قوس 30, 1396 09:47 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: اصابت موشک یمنی‌ها به ریاض، هیچ ارتباطی به ایران ندارد

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل در خصوص اصابت موشک یمنی ها به ریاض گفت: این موشک‌ها هیچ ارتباطی با ایران ندارد.

به گزارش العالم؛ «حسین امیرعبداللهیان» روز چهارشنبه در دیدار «خلیل حمدان» عضو هیأت‌رئیسه جنبش امل لبنان در تهران با اشاره به اظهارات ضدایرانی «نیکی‌ هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد اظهار کرد: آمریکا درحالی‌که باید جوابگوی فروش سلاح‌های کشتار جمعی خود به عربستان و امارات باشد، با فرافکنی سعی در انحراف افکار عمومی از قضیه قدس دارد.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد 14 دسامبر با حضور در برابر آهن‌پاره‌هایی که ادعا می‌کرد لاشه موشک‌های ایرانی است، نمایش تبلیغاتی جدیدی ضد ایران به راه انداخت.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه آمریکا به دنبال راهی است که توجیهی برای مداخله در برنامه‌های دفاعی ایران پیدا کند افزود: این اتفاق هرگز نخواهد افتاد، زیرا برنامه دفاع موشکی مشروع و قانونی ایران، قابل گفت وگو نیست.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل با اشاره به جایگاه جنبش امل لبنان در پیشبرد اهداف مقاومت در منطقه گفت: ثبات و آرامش لبنان مرهون اتحاد همه گروه‌های لبنانی است و جنبش امل و حزب‌الله لبنان در حفظ و تثبیت این وحدت و آرامش نقش مؤثر و بارزی دارند.

«خلیل حمدان» نیز در این دیدار با بیان اینکه مهم‌ترین تحول جامعه اسلامی، مسئله قدس و تصمیم نابخردانه رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص انتقال سفارت این کشور به قدس است گفت: این تصمیم دولت آمریکا مبتنی بر طرح‌های صهیونیستی بوده که در مقطع فعلی عملی شده است.

حمدان افزود: مسلمانان باید با حفظ وحدت و اتحاد خود، مقابل تصمیم رئیس جمهوری آمریکا بایستند و مانع عملی شدن آن شوند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ششم دسامبر 2017 قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی و همزمان دستور انتقال سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس‌‌اشغالی صادر کرد.

 

کلیدواژه