ولایتی: ایران با قدرت از انتفاضه فلسطین حمایت می کند
(last modified 1396-09-30T06:19:56+00:00 )
قوس 30, 1396 10:49 Asia/Kabul
  • ولایتی: ایران با قدرت از انتفاضه فلسطین حمایت می کند

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل، گفت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت از مبارزان فلسطینی، انتفاضه و از حضور مردم در خیابان ها برای تظاهرات علیه تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا ضد قدس حمایت می کند.

«علی اکبر ولایتی» چهارشنبه شب در گفت و گو با شبکه العالم و در واکنش به اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوی آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و با تاکید بر حمایت قاطع ایران از انتفاضه فلسطین، افزود: اقدام ترامپ یک گام شیطانی بزرگ بوده که رژیم غاصب صهیونیستی از آن به عنوان «بالفور2» تعبیر کرده است.

اعلامیه بالفور Declaration Balfour درسال 1917 توسط «آرتور جیمز بالفور» وزیر خارجه وقت انگلیس، خطاب به «والتر روتشیلد» Walter Rothschild سیاست‌مدار صهیونیست و عضو مجلس عوام انگلیس نوشته شد و براساس این سند، انگلیس و همچنین سران جنبش جهانی صهیونیسم و نمایندگان آنان در بریتانیا و اروپا، متعهد شدند تا از تشکیل رژیمی یهودی در سرزمین فلسطین حمایت کنند.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل، با بیان اینکه  کشورهای اسلامی «بالفور2» را تحمل نخواهند کرد، گفت: بعضی از دولت های خائن عرب هم که بر نظرات صهیونیست ها و حمایت از طرح آمریکایی ها تکیه می کنند، مجبور شدند در شرایط کنونی در کنار دیگر کشورهای اسلامی این اقدام را محکوم کنند.

ولایتی، خاطرنشان کرد: بعضی از کشورهای اسلامی پنهان و آشکار با رژیم صهیونیستی رابطه دارند و دل سوز فلسطین و فلسطینیان و نگران بیت المقدس به عنوان قبله اول مسلمانان نیستند و کار اصلی را فلسطینی ها با انتفاضه خود انجام می دهند. 

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل، تصریح کرد: محور مقاومت شامل ایران، عراق، سوریه، لبنان و گروه های مقاومت فلسطینی مانند حماس و جنبش جهاد اسلامی در برابر صهیونیست ها و توسعه صهیونیسم ایستاده اند و قطعا پیروزی نهایی با مسلمانان خواهد بود. 

 

کلیدواژه