قاسمی: فلسطین تا آزادی کامل مساله نخست جهان اسلام باقی خواهد ماند
(last modified Fri, 22 Dec 2017 03:42:44 GMT )
جدی 01, 1396 08:12 Asia/Kabul
  •  قاسمی: فلسطین تا آزادی کامل مساله نخست جهان اسلام باقی خواهد ماند

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امورخارجه بحرین تاکید کرد، به رغم همه توطئه ها، دسیسه ها و تولید بحران های ساختگی فلسطین تا آزادی کامل، مساله نخست جهان اسلام باقی خواهد ماند.

«خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین روز چهارشنبه برای خوشندی مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی، مساله قدس را مساله ای فرعی خواند و مدعی شد ایجاد اختلاف با آمریکا بر سر موضوع فلسطین فایده ای ندارد. رژیم آل خلیفه از متحدان اصلی رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه است.

«بهرام قاسمی» بامداد جمعه تصریح کرد: جای بسی تاسف است که کشوری عربی و اسلامی هفت دهه زخم کهنه بر پیکر مجروح جهان اسلام را مساله ای فرعی بنامد و چنین نابخردانه هنوز از شناخت ساده ترین موضوعات جهانی ناتوان باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد  هیچ فرد، کشور و موضوعی نمی تواند اذهان امت اسلامی را از این مساله خطیر که فلسطین پاره تن جهان اسلام است منحرف کند.

ساعاتی پیش مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه قدس را با 128 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 35 رأی ممتنع تصویب کرد.

بر اساس این قطعنامه، سازمان ملل متحد  قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت نخواهد شناخت.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ششم دسامبر با وجود مخالفت های گسترده منطقه ای و جهانی اعلام کرد: واشنگتن، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.

شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جا داده، بخش لاینفک فلسطین و از مهم‌ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می‌آید. این شهر مقدس از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای نزد مسلمانان برخوردار است.

بیت‌المقدس از سال 1967 در اشغال اسرائیل است.