امیرعبداللهیان: رویکردهای سعودی سبب رشد تروریسم شد
(last modified 1395-06-11T04:59:49+00:00 )
سنبله 11, 1395 09:29 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: رویکردهای سعودی سبب رشد تروریسم شد

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل گفت: رویکردهای امنیتی و سیاسی عربستان به تشدید ناامنی، ناآرامی و رشد گروه‌های تروریستی در منطقه منجر شد.

به گزارش ایرنا؛ «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل در مصاحبه با خبرگزاری "اسپوتنیک" افزود: رویکردهای عربستان سعودی در منطقه این روزها بیشتر به رفتار مبتنی بر چارچوب‌های شناخته شده سیاسی و مبتنی بر عقلانیت نیست و شاید بتوان بدون اغراق گفت که در موضوع‌های منطقه‌ای رفتار و تصمیم‌های گروه جدید حاکم در عربستان جنون آمیز است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: تجاوز عربستان به یمن نادر است و به معنای واقعی جنون آمیز بود، زیرا به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای عربی به یکی از فقیرترین و ضعیف‌ترین کشورهای عربی در همسایگی خود حمله ور شد.

معاون پیشین وزیر امور خارجه ایران با بیان این که بیش از 500 روز از آغاز حمله عربستان به یمن گذشته و بسیاری از تجهیزات و زیرساخت‌های یمن هدف قرار گرفته و نابود شده است، افزود: بسیاری از زنان، کودکان و مردان غیرنظامی یمنی کشته شده‌اند، در حالیکه ریاض از همان ابتدا می‌توانست مسائل مربوط به یمن را از روش سیاسی حل کند.

کلیدواژه