جدی 02, 1396 15:33 Asia/Kabul
  •  ­لاریجانی : مبارزه با تروریسم در منطقه تمام نشده است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه موضوع مبارزه با تروریسم در منطقه تمام نشده است، گفت: در نشست اسلام آباد، راه های مبارزه منطقه ای با این پدیده بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «علی لاریجانی» روز شنبه پیش از ترک تهران به مقصد اسلام آباد پایتخت پاکستان، به منظور شرکت در نشست «چالش های مقابله با تروریسم» در جمع خبرنگاران، افزود: موضوع تروریسم در منطقه پایان نیافته و هرچند گروه تروریستی داعش از بین رفته است.

رئیس مجلس ایران، بررسی نقش همکاری های منطقه ای در مبارزه با تروریسم را از دیگر اهداف سفر به اسلام آباد برشمرد و گفت: تروریست های داعش می توانند در کشورهای دیگر نیز شروع به فعالیت کنند، لذا حساسیت کشورهای منطقه در این زمینه قابل توجه است.

لاریجانی، تصریح کرد: مبارزه قدرت های بزرگ با تروریسم آن چیزی نیست که ادعا می کنند؛ لذا باید در مبارزه با تروریسم بر روی کشورهای منطقه تکیه کرد.

وی، به علاقمندی روسیه و پاکستان و برخی از کشورهای منطقه برای تشکیل نشست «چالش های مقابله با تروریسم» اشاره کرد و گفت: رویکرد کشورها برای مبارزه با تروریسم به سمت منطقه برگشته، در موضوع عراق و سوریه نیز کشورهای دیگر چندان کمکی نکرده اند و این کشورهای منطقه بودند که به حل مسئله کمک کردند.

رئیس قوه مقننه ایران خاطرنشان کرد: در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات شرکت کننده و نیز مقامات پاکستانی در خصوص همکاری های دوجانبه، منطقه ای و نیز نقش پارلمان های کشورهای اسلامی برای مقابله با تروریسم رایزنی خواهد شد.

نشست چالش های مقابله با تروریسم و نقش همکاری های منطقه ای فردا (یکشنبه) با حضور رئیسان مجالس ایران، پاکستان، روسیه، افغانستان، چین و ترکیه در اسلام آباد برگزار می شود.

 

کلیدواژه