لاریجانی: ایران و پاکستان، فرصت‌های خوبی برای همکاری دارند
(last modified 1396-10-03T05:01:31+00:00 )
جدی 03, 1396 09:31 Asia/Kabul
  •  لاریجانی: ایران و پاکستان، فرصت‌های خوبی برای همکاری دارند

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با تاکید بر لزوم اقدام عملی برای توسعه روابط همه‌‍‌جانبه با پاکستان، گفت: فرصت‌های جدید برای گسترش همکاری دوکشور فراهم شده است.

«علی لاریجانی» شنبه‌شب درجمع کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، با بیان اینکه روابط تهران- اسلام‌آباد درمقاطع مختلف زمانی فراز و نشیب‌هایی داشته است، افزود: بااین وجود، روابط دوکشور همیشه برادرانه و دوستانه بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، اشتراک‌های فرهنگی و تاریخی فراوان ایران و پاکستان را عامل موثر در گسترش روابط دوجانبه دانست و تصریح کرد: دوکشور از پیوستگی‌های تاریخی و فرهنگی برخوردارند و باید با بهره‌گیری از فرصت‌های موجود، روابط دوجانبه بیش ازپیش گسترش یابد.

لاریجانی همچنین از اجرای خط لوله گاز به‌عنوان یکی از فرصت‌های همکاری ایران و پاکستان در زمینه اقتصادی یاد کرد و گفت: پیوستگی‌های اقتصادی دوکشور و برخورداری از حُسن‌همجواری، گسترش مبادلات تجاری همسایگان را به ضرورتی انکارناپذیر تبدیل کرده است.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برای شرکت درنشست «چالش‌های مقابله با تروریسم و نقش همکاری‌های منطقه‌ای» به اسلام‌آباد سفر کرده است. این نشست با ابتکار مجلس ملی پاکستان و حضور رئیسان مجالس شش کشور جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، روسیه، افغانستان، چین و ترکیه روز یکشنبه دراسلام آباد، پایتخت پاکستان برگزار می‌شود. 

کلیدواژه