پیام تبریک روحانی به پاپ و سران کشورهای جهان به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع)
(last modified 1396-10-03T15:41:48+00:00 )
جدی 03, 1396 20:11 Asia/Kabul
  • پیام تبریک روحانی به پاپ و سران کشورهای جهان به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع)

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیام های جداگانه‌ به سران کشورهای جهان، میلاد خجسته پیامبر رحمت و سعادت حضرت عیسی مسیح (ع) و همچنین آغاز سال 2018 میلادی را به آنان تبریک گفت.

«حسن روحانی» روز یکشنبه در این پیام های جداگانه، ابراز امیدواری کرد: در پرتو آموزه‌های پیامبران الهی و با اتکاء به اصل همزیستی مسالمت‌آمیز بتوان گامی بلند در مسیر گسترش صلح، عدالت، برابری و برادری و اعتدال برداشت.

رئیس جمهوری ایران ، افزود: باید تلاش کرد با مساعی مشترک و گفت و گو و تعامل میان صاحبنظران، عالمان و پیروان ادیان الهی، سال 2018 میلادی، سالی مملو از معنویت، عزت، رفاه، رفع تبعیض و عاری از خشونت برای تمامی مردمان جهان باشد.

روحانی همچنین در پیامی به «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان، ابراز امیدواری کرد: سال جدید در پرتو آموزه‌های پیامبران الهی و با تأسی به رفتار و منش نیک‌خواهانه آنان، شاهد ریشه‌کن شدن هر گونه پلیدی، زشتی، تبعیض و فقر برای آحاد بشریت باشیم.

رئیس جمهوری ایران، تصریح کرد: وظیفه مهم دولتمردان، عالمان و اندیشمندان دینی، کمک به یکدیگر برای ساخت جهانی زیبا و مملو از صلح، آرامش، اعتدال و پرهیز از خشونت و افراط برای آیندگان است.

فردا دوشنبه 25 دسامبر 2017 برابر با 4 جدی 1396، سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) است.

 

کلیدواژه