تاکید ایران و پاکستان بر تقویت روابط پارلمانی
(last modified Mon, 25 Dec 2017 06:43:58 GMT )
جدی 04, 1396 11:13 Asia/Kabul
  •  تاکید ایران و پاکستان بر تقویت روابط پارلمانی

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و «سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان صبح روز دوشنبه در اسلام‌آباد دیدار و بر تقویت روابط پارلمانی و تلاش برای تحکیم روابط دوجانبه تاکید کردند.

«سردار ایاز صادق»  رئیس مجلس ملی پاکستان دراین دیدار با قدردانی از حضور هیات پارلمانی ایران در نخستین نشست رئیسان مجالس شش کشور منطقه در اسلام‌آباد گفت: حضور رئیس مجلس ایران دراین نشست یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت آن بوده است.

رئیس مجلس ملی پاکستان، دوستان و دشمنان ایران و پاکستان را یکی برشمرد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای اسلام‌آباد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کشورها شناخته می‌شود.

«سردار ایاز صادق» با تاکید بر اینکه بنادر «گوادر» پاکستان و «چابهار» (جنوب شرق ایران) می‌توانند نقش مهمی در تقویت روابط دو کشور داشته باشند، از رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برای برای بازدید از بندر گوادر دعوت کرد.

«علی لاریجانی» نیز دراین دیدار با اشاره به اینکه ایران و پاکستان در همه زمینه‌ها روابط دوستانه‌ای دارند، برارتباط ریلی و جاده‌ای میان بنادر «گوادر» Gwadar و «چابهار» تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران توافق برای ارتباط جاده‌ای و ریلی بین بنادر چابهار و گوادر را به نفع دوکشور دانست و گفت: این توافق می‌تواند پیام مثبتی برای جهان داشته باشد.

لاریجانی همچنین از رئیس مجلس ملی پاکستان برای شرکت در کنفرانس بین‌المجالس اسلامی که قرار است ژانویه 2018 در تهران برگزار شود، دعوت کرد.

«علی لاریجانی» برای شرکت درنشست «چالش‌های مقابله با تروریسم و نقش همکاری‌های منطقه‌ای» به اسلام‌آباد سفر کرده است. این نشست با ابتکار مجلس ملی پاکستان و حضور رئیسان مجالس شش کشور جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، روسیه، افغانستان، چین و ترکیه روز یکشنبه دراسلام آباد، پایتخت پاکستان برگزار شد.

 

کلیدواژه