قاسمی : ایران همواره برای دفاع از حقوق ملت فلسطین تلاش می کند
(last modified 1396-10-04T10:55:52+00:00 )
جدی 04, 1396 15:25 Asia/Kabul
  • قاسمی : ایران همواره برای دفاع از حقوق ملت فلسطین تلاش می کند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از شیوه های متعارف دیپلماتیک برای دفاع از حقوق ملت فلسطین تلاش می کند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران داخلی و خارجی، در پاسخ به سوال خبرنگار برون مرزی درباره همگرایی جهان اسلام برای ادامه محکومیت اقدام رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی افزود: ایران در مقابل اقدام نامتعارف «دونالد ترامپ» به انحاء مختلف تلاش خواهد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه به موضوع مهمی مثل قدس حساس است و در اجلاس اخیر سازمان همکاری اسلامی در استانبول  نیز مواضع تهران اعلام شد.

قاسمی درباره رأی‌گیری سازمان ملل ضد تصمیم ترامپ درباره قدس نیز گفت: اتفاقی که در سازمان ملل رخ داد نشان‌گر انزوا و تنهایی آمریکا درباره قدس شریف است و دولتمردان آمریکایی باید بدانند که با این شیوه نمی‌توانند منویات خود را دنبال کرده و حرف خود را به کرسی بنشانند.

قاسمی درباره سفر آتی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه به ایران گفت: سفر ماکرون در دستور کار دو کشور است و تاریخی برای آن تعیین نشده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در این حال تاکید کرد:هیچ شروطی در آمد و شدها و روابطهیات‌های دیپلماتیک ایران و فرانسه وجود ندارد و روابط دو کشور روندی خوبی را طی می کند.

قاسمی درباره طرح بررسی دوباره قطعنامه 2231  در نشست های شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: به نظر می رسد آمریکا تلاش می کند اجماعی را ضد ایران شکل دهد و با توجه به نارضایتی این کشور در برجام ،تلاش می کند با کارشکنی و بدعهدی ها مانع استفاده ایران از مزایای توافق بین المللی ایران با پنج به علاوه یک شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در این حال به اروپا هشدار داد که با توجه به ایستادگی جدی که در در برابر برجام دارد، هوشیار باشد تا فریب شیطنت های آمریکا را نخورد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در پاسخ به این سوال که اخیراً 24 نماینده آمریکا، ایران را به تخلف در برجام متهم کرده اند نیز گفت: سنای آمریکا نمی تواند درباره برجام موضع گیری کند زیرا مرجع رسیدگی به این مهم آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره شکایت ایران از اظهارات ضد ایرانی «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت:اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است و اعتراض تهران به سازمان ملل ارائه و سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در تهران نیز به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض ایران اعلام شد.

کلیدواژه