ولایتی : فلسطین همچنان مساله اول جهان اسلام است
(last modified 1396-10-05T09:12:58+00:00 )
جدی 05, 1396 13:42 Asia/Kabul
  •  ولایتی : فلسطین همچنان مساله اول جهان اسلام است

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل گفت : فلسطین همچنان مساله اول جهان اسلام است .

به گزارش رادیو دری، «علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در اموربین الملل و  دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی روز سه شنبه در نشست خبری گفت : اقدام اخیر آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و دستور انتقال سفارت واشنگتن به بیت المقدس ، نشان داد همه جهان به ویژه مسلمانان نسبت به این موضوع حساس هستند.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل افزود : رای بالای کشورهای مختلف جهان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مخالفت با تغییر وضع قدس اشغالی نشان از بیداری و آگاهی افکار عمومی جهان دارد که به رغم همه تهدیدات و تطمیع های صورت گرفته ، اتفاق افتاده است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: در شورای امنیت ، آمریکا حتی یک رای موافق برای تغییر پایتخت اسرائیل نداشت و این منجر به انتقاد خود آمریکایی ها نسبت به کاهش نفوذ دولت آمریکا در سازمان ملل متحد شد.

پنجشنبه 30 قوس گذشته به‌ رغم تهدیدهای ترامپ و نماینده آمریکا در سازمان ملل مبنی بر قطع کمک‌های مالی به کشورهایی که به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل رای مثبت دهند ، قطعنامه‌ای در مجمع عمومی با رای قاطع 128 کشور به تصویب رسید که در آن با تغییر وضع قدس اشغالی مخالفت شد و حقوق فلسطینیان را درباره قدس به رسمیت شناخت. 

 

کلیدواژه