جدی 06, 1396 10:24 Asia/Kabul
  • وزیر کشور ایران: عربستان به‌دنبال بازسازی داعش است

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، مقابله جدی با تفکر گروه تروریستی داعش را خواستار شد. 

به گزارش رادیو دری «عبدالرضا رحمانی‌فضلی» وزیر کشور ایران عصر سه‌شنبه در دومین همایش استانداران سراسر ایران در تهران، با اشاره به شرایط امنیتی منطقه تاکید کرد: تشکیلات داعش برچیده شده است اما هنوز تفکرات آن وجود دارد و درنظر دارند اقداماتی را انجام دهند.

رحمانی‌فضلی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها به تفکرات داعش دل بستند و رژیم سعودی هم به فکر بازسازی این جریان است؛ لذا درچنین شرایطی، جمهوری اسلامی ایران درامنیت خوبی قرار دارد.

وزیر کشور ایران تاکید کرد: شرایط امنیت منطقه درسال 2017 نسبت به سال گذشته بهتر شده است و دولت عراق و سوریه در مسند کار قرار دارند.

رحمانی‌فضلی همچنین با اشاره به کشته شدن تعداد زیادی از مردم مظلوم یمن درپی حملات ائتلاف متجاوز سعودی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مساله یمن موافق گفت وگو است و همواره به انجام گفت وگوها برای رفع اختلافات و برقراری صلح در منطقه تاکید دارد.

عربستان‌سعودی با چراغ‌سبر آمریکا ازحوت 1393 به یمن حمله و همزمان این کشور فقیر عربی را محاصره هوایی، زمینی و دریایی کرده است. جنگ‌افروزی رژیم سعودی در یمن براساس آمار مراکز یمنی، تاکنون بیش از 13 هزار کشته و هزاران زخمی برجا گذاشته است.

کلیدواژه