ایران، حمله تروریستی در کابل را محکوم کرد
(last modified Thu, 28 Dec 2017 11:25:11 GMT )
جدی 07, 1396 15:55 Asia/Kabul
  • ایران، حمله تروریستی در کابل را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران، اقدام عاملان حمله انتحاری و تروریستی به یک مرکز فرهنگی و دفتر خبرگزاری آوای افغانستان را در کابل محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری،«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه با دولت، ملت افغانستان، خانواده و بازماندگان قربانیان حمله تروریستی به مرکز فرهنگی «تبیان» و دفتر خبرگزاری آوای افغانستان در کابل، ابراز همدردی کرد. 

«بهرام قاسمی» افزود: حمله به مراکز فرهنگی، اطلاع‌رسانی و اندیشه‌ورزان دارای فکر و قلم که روشنگر و رسوا کننده تفکرات افراطی و خشونت‌طلبی بودند نشان دهنده عمق کینه و نفرت آمران و عاملان تروریسم از آزادی بیان، آگاهی، شناخت، تفکر و وحدت مردم افغانستان است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: بدخواهان و نفرت پراکنانِ خشک مغز بیش از همیشه و درپی شکست‌های سنگین اخیر منافع حقیر خود را در آشوب و ناآرامی در منطقه و کشتار بیگناهان می‌بینند‌.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: حفظ هوشیاری دولت و ملت افغانستان و وحدت همه اقوام و گروه‌ها و نیز همکاری همه کشورهای منطقه رمز فائق آمدن بر مصایب و کینه‌توزی و خصومت بی‌حد و حصر تروریست‌های بیرحم و کور دل است.

درپی سه انفجار تروریستی پیاپی صبح روز پنجشنبه درمرکز علمی پژوهشی تبیان و خبرگزاری صدای افغان (آوا) در غرب شهر کابل، حدود 30 نفر جان باختند و چهل نفر زخمی شدند.

کلیدواژه