جدی 08, 1396 11:21 Asia/Kabul
  • آمریکا به تخریب آثار مثبت برجام برای ایران متوسل شده است

سخنگوی وزارت خارجه ایران، گفت: کارشکنی‌ها و بدعهدی‌های آمریکا نشان می‌دهد این کشور نتوانسته برنامه جامع اقدام مشترک «برجام » را به صورت کلی تخریب کند به همین علت به تخریب آثار مثبت برجام برای ایران متوسل شده است.

«بهرام قاسمی» روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ افزود: ایران براساس نوع اقدامی که آمریکا در قبال برجام خواهد داشت، تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند و به هر برخورد و موضع‌گیری، پاسخ لازم و به هنگام را خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران، درباره احتمال تایید نکردن پایبندی ایران به برجام در گزارش 24 جدی 1396 رئیس جمهوری آمریکا، تصریح کرد: ایران بارها تاکید کرده‌است، نقض‌کننده ابتدایی برجام نخواهد بود، اما در صورت نقض برجام به تصمیماتی که از قبل گرفته شده عمل خواهد کرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: متوسل شدن آمریکا به اتهامات دیگرعلیه ایران نشان می‌دهد، برجام می‌تواند باقی بماند و همه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند به شرطی که همه طرف‌ها تعهدات خود را به خوبی انجام دهند. 

رئیس جمهوری آمریکا اکتبر گذشته (2017) از تایید پایبندی ایران به برجام خودداری کرد. «دونالد ترامپ» به دنبال این تصمیم، فرصتی 60 روزه در اختیار کنگره آمریکا قرارداد تا درباره ازسرگیری تحریم‌ها ضد ایران تصمیم‌گیری کند، اما کنگره آمریکا باعبور از ضرب‌الاجل تعیین شده، تصمیم گیری در این خصوص را دوباره به ترامپ واگذار کرد. ترامپ اواسط ژانویه 2018 درباره ادامه چشم‌پوشی از تحریم‌های هسته‌ای ایران تصمیم‌گیری می کند.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (روسیه، چین، انگلیس، فرانسه، آمریکا و آلمان) از ژانویه 2016 اجرایی شده است. 

 

کلیدواژه