فراخوان آمریکا برای دخالت دیگر کشورها در امور ایران
(last modified 1396-10-09T07:43:18+00:00 )
جدی 09, 1396 12:13 Asia/Kabul
  • فراخوان آمریکا برای دخالت دیگر کشورها در امور ایران

در پی تجمعات مردمی در برخی از شهرهای ایران در اعتراض به عدم تعیین تکلیف مالباختگان موسسات مالی و گرانی برخی کالاها و ضعف نظارتی دولت ، آمریکا دیگر کشورها را به دخالت در امور ایران فراخواند.

به گزارش رادیو دری،«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا که این روزها به شدت از رسانه های این کشور به علت اعتراض به سیاستهایش انتقاد می کند، در پیامی توئیتری احترام دولت ایران به حقوق مردم را خواستار شد و از دولت ایران خواست به حقوق مردم از جمله «حق بیان» احترام بگذارد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای ضد ایرانی ، کشورها را به آنچه حمایت از ملت ایران نامید، فرا خواند.

«پل رایان» رییس مجلس نمایندگان آمریکا نیز اعلام کرد، از اقدامات ضدایرانی حمایت می کنیم.

همزمان با این مواضع، رسانه های آمریکایی، انگلیسی و سعودی تلاش گسترده ای را برای سیاسی جلوه دادن تجمعات در برخی از شهرهای ایران آغاز کردند.

این نخستین بار نیست که آمریکا به طور آشکار در امور داخلی ایران دخالت می کند.

در سال 1388 (2009) نیز آمریکا با حمایت از تجمعات غیر قانونی در ایران تلاش گسترده ای برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داد؛ به طوری که «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه وقت آمریکا علنا اعلام کرده بود «ما به حمایت از اغتشاشگران ادامه خواهیم داد.»

با این وجود، مردم ایران در چنین روزی یعنی در نهم دی/ جدی سال 1388 با حضور گسترده و میلیونی در خیابان ها حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام و دخالتهای آمریکا را محکوم کردند.

 

کلیدواژه