فرصت طلبی آمریکا و رسانه های بیگانه از تجمع های مردمی در ایران
(last modified 1396-10-10T06:24:18+00:00 )
جدی 10, 1396 10:54 Asia/Kabul
  • فرصت طلبی آمریکا و رسانه های بیگانه از تجمع های مردمی در ایران

مقامات آمریکایی و رسانه های بیگانه و ضد انقلاب، با سوء استفاده از تجمعات مردمی در ایران که در اعتراض به گرانی برخی کالاها، برگزار شد، تلاش کردند، این تجمعات را در مسیر ایجاد اختلال و آشوب هدایت کنند.

دو روز گذشته تعدادی از مردم در چند شهر ایران، با برگزاری تجمع و سر دادن شعارهایی، به عدم تعیین تکلیف مالباختگان موسسات مالی و گرانی برخی کالاها و ضعف نظارتی دولت، اعتراض کردند که برخی از این تجمع ها از سوی افراد ناشناس و اغتشاشگر و در اقدامی از پیش طراحی شده، به آشوب کشیده شد و فرصت طلبان به چند مرکز دولتی و بانک‌ها حمله و اماکن عمومی را تخریب کردند.

تلاش فرصت طلبان و اغتشاشگران برای منحرف کردن خواسته های اصلی مردم با استقبال و فضاسازی، مقامات آمریکایی و رسانه های بیگانه و ضد انقلاب از جمله رسانه های تحت حمایت آل سعود در منطقه روبرو شده است.

دولت آمریکا، با حمایت از آشوبگران، دیگر کشورها را به آنچه حمایت از ملت ایران نامید، فرا خوانده است. رسانه های آمریکایی، غربی و سعودی هم تلاش های خود را برای سیاسی جلوه دادن تجمعات در برخی از شهرهای ایران افزایش داده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز شنبه در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی در امور داخلی ایران، تاکید کرد: مردم ایران به شعارهای فرصت طلبانه و ریاکارانه مقام های آمریکا اهمیت نمی دهند.

بهرام قاسمی تصریح کرده است: مردم ایران نقش ترامپ را در نقض حقوق بشر مردم فلسطین، یمن و بحرین، محدودیت‌های اعمالی و خصومت‌های کینه‌توزانه رئیس جمهوری آمریکا با مردم فرهیخته ایران در ممانعت از ورود آنان به خاک آمریکا و بازداشت تعدادی زیادی از ایرانیان مقیم در آن کشور به بهانه‌های واهی به یاد دارند.

کلیدواژه