جدی 10, 1396 13:06 Asia/Kabul
  • پاسخ هوشمندانه ملت ایران به حمایت رژیم سعودی از ناآرامی‌های اخیر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران ، گفت: ملت ایران به حمایت رژیم عربستان سعودی از ناآرامی های اخیر در ایران، پاسخ هوشمندانه خواهند داد .

«حسین نقوی حسینی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، افزود: مردم ایران، دولت آمریکا را عامل اصلی مشکلات مردم منطقه می‌دانند و این موضوع برای همه روشن است که آمریکا به‌عنوان حامی اصلی تروریسم و سعودی‌ها به‌عنوان مجری و پشتیبان تروریسم ، زمینه کشتار مردم منطقه خاورمیانه را فراهم کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران با بیان اینکه ، ملت ایران همواره با سیاست‌های ضدایرانی و تروریستی آمریکا مقابله کرده است ، گفت : آمریکا برای فشار اقتصادی به مردم، علیه ایران تحریم‌های گسترده‌ای را وضع کرده و از هر اقدامی برای فشارهای معیشتی به مردم ایران، دریغ نکرده است و اکنون چگونه می‌تواند مدعی دفاع از مطالبه‌های مردم ایران باشد.؟

وی تاکید کرد: ملت ایران از سعودی‌ها و آمریکا متنفر هستند و تحت هیچ شرایطی اجازه استفاده ابزاری را به سعودی‌ها نخواهد داد.

در دو روز گذشته تعدادی از مردم در چند شهر ایران، با برگزاری تجمع و سر دادن شعارهایی، به عدم تعیین تکلیف مالباختگان موسسات مالی و گرانی برخی کالاها و ضعف نظارتی دولت، اعتراض کردند که برخی از این تجمع ها از سوی افراد ناشناس و اغتشاشگر و در اقدامی از پیش طراحی شده، به آشوب کشیده شد و فرصت طلبان به چند مرکز دولتی و بانک‌ها حمله و اماکن عمومی را تخریب کردند.

مقامات آمریکایی و رسانه های بیگانه و ضد انقلاب نیز با سوء استفاده از تجمعات مردمی در ایران، تلاش کردند این تجمعات را در مسیر ایجاد اختلال و آشوب هدایت کنند.

 

کلیدواژه