روحانی: آمریکا حق دلسوزی برای ملت ایران را ندارد
(last modified Mon, 01 Jan 2018 04:35:50 GMT )
جدی 11, 1396 09:05 Asia/Kabul
  •  روحانی: آمریکا حق دلسوزی برای ملت ایران را ندارد

رئیس جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: رئیس جمهوری آمریکا که چند ماه پیش ملت ایران را تروریست نامید؛ حق ندارد برای مردم ایران دلسوزی کند.

«حسن روحانی» عصر یکشنبه در جلسه هیات، با اشاره به برخی از اعتراض ها در نقاط مختلف ایران، گفت: ملت ایران طبق قانون اساسی و حقوق شهروندی در بیان انتقادات و حتی اعتراض‌ شان آزاد هستند.

رئیس جمهوری ایران، تاکید کرد: دستگاه‌های مسوول باید زمینه را برای انتقاد و اعتراض قانونی مردم، حتی راهپیمایی و اجتماع قانونمند فراهم کنند؛ اما در عین حال نباید فضایی ایجاد شود که برای دوستداران انقلاب اسلامی و مردم نگرانی در خصوص زندگی‌ و امنیت‌شان، ایجاد شود.

روحانی، با تشریح توطئه های بدخواهان علیه ایران اسلامی، تصریح کرد: ملت ایران همواره به خوبی شرایط حساس کشور، منطقه و جهان را درک کرده و بر مبنای مصالح ملی خود تصمیم می‌گیرند.

وی، همچنین با بیان اینکه برخی از کشورهای عرب منطقه هیچ‌ گاه با مردم ایران روابط خوبی نداشتند و اکنون پایکوبی می‌کنند، تصریح کرد: امنیت ملی، آرامش و انسجام ملی، وحدت و برادری در ایران بزرگترین سرمایه‌ در منطقه است. 

رئیس جمهوری ایران، تاکید کرد: دولت گروهی را که بخواهند اموال عمومی را تخریب کنند یا نظم اجتماعی را بهم بزنند و یا در جامعه اغتشاش ایجاد کنند، تحمل نخواهد کرد. 

در سه روز گذشته، تعدادی از مردم در چند شهر ایران، با برگزاری تجمع و سر دادن شعارهایی، به عدم تعیین تکلیف مالباختگان موسسات مالی و گرانی برخی کالاها و ضعف نظارتی دولت، اعتراض کردند که برخی از این تجمع ها از سوی فرصت طلبان و اغتشاشگران به آشوب کشیده شد.

مقامات آمریکایی و رسانه های بیگانه با سوء استفاده از این تجمعات مردمی  تلاش کردند، این تجمعات را در مسیر ایجاد اختلال و آشوب هدایت کنند.

 

کلیدواژه