جدی 12, 1396 08:08 Asia/Kabul
  • واکنش سفیر ایران در لندن به دخالت‌های رئیس جمهوری آمریکا

سفیر ایران در لندن، دخالت‌های رئیس جمهوری آمریکا را در امور داخلی ایران بی‌سابقه خواند و آن را محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری،«حمید بعیدی‌نژاد» در واکنش به توئیت‌های اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره دخالت در امور داخلی ایران و حمایت از اغتشاش‌گران گفت: ترامپ که پیش از این در توهینی آشکار، ملت ایران را «ملتی تروریست» خوانده بود، اکنون به بهانه‌ دلسوزی منافقانه با شرکت‌کنندگان در تجمعات اعتراض‌آمیز در ایران، در توهینی دیگر ملت ایران را «ملتی گرسنه» که نیاز به ترحم دارد، خوانده است.

سفیر ایران در لندن خاطرنشان کرد: این در حالی است که ترامپ، رئیس جمهور کشوری است که با داشتن عنوان بزرگترین اقتصاد قدرتمند جهان، مردمش سال‌ها است با گرسنگی دسته و پنجه نرم می‌کنند و اختلاف طبقاتی در آن فاحش است.

«حمید بعیدی‌نژاد» افزود: بنا به آمار رسمی از جمله اطلاعات سازمان آمریکایی امداد برای کمک به گرسنگان آمریکا (فیدینگ آمریکا)، که هر کس می‌تواند با یک جست وجوی ساده در اینترنت به آن دسترسی داشته باشد، از هر هشت نفر در آمریکا یک نفر گرسنه است.

سفیر ایران در لندن تصریح کرد: بر اساس این آمار وحشتناک، 42 میلیون نفر از مردم آمریکا در گرسنگی به سر می‌برند که 13 میلیون نفر آنان، کودکان و بیش از پنج میلیون نفر آنان از سالمندان هستند.

سفیر ایران درلندن گفت: آیا بهتر نیست به جای توهین‌های بی‌سابقه از سوی رئیس جمهوری آمریکا به ملتی سرافراز در طول تاریخ، وی از مردم ایران بخواهد که برای کمک به گرسنگان آمریکا به این کشور کمک کنند، چرا که ملت ایران علیرغم مشکلات خود، دست کمک او را رد نخواهد  کرد. 

ازپنجشنبه هفته گذشته، تعدادی از مردم در چند شهر ایران، با برگزاری تجمع و سردادن شعارهایی، به تعیین تکلیف نشدن مالباختگان موسسات مالی و گرانی برخی کالاها و ضعف نظارتی دولت اعتراض کردند که برخی ازاین تجمع‌ها ازسوی فرصت‌طلبان و اغتشاش‌گران در سایه حمایت خارجی به آشوب کشیده شد.

کلیدواژه