ترامپ از دخالت در امور داخلی ایران پرهیز کند
(last modified 1396-10-12T11:46:27+00:00 )
جدی 12, 1396 16:16 Asia/Kabul
  • ترامپ از دخالت در امور داخلی ایران پرهیز کند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تقبیح توییت های توهین آمیز «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا ضد مردم ایران تاکید کرد : ترامپ باید ضمن پرهیز از دخالت در امور داخلی ایران، گفتار و کردار نیک را سرلوحه کار خود قرار دهد.

دونالد ترامپ روز دوشنبه در ادامه توئیت های توهین آمیز خود، ایرانیان را «گرسنه» خواند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه درباره اصرار ترامپ بر نوشتن توئیت های مداخله جویانه در امور داخلی ایران و توهین به ایرانیان گفت: موضعگیری های کاملا آشفته و متناقض ترامپ درباره ایرانیان موضوع جدیدی نیست.

قاسمی افزود: ترامپ اخیرا ایرانیان را ملتی تروریست نامید و با به کار بردن نامی جعلی برای خلیج فارس ، احساسات ملی ایرانیان را برانگیخت و باعث خشم آنان در سراسر جهان شد و اینک به بهانه دلسوزی برای آنها، ملتی چندین هزارساله با فرهنگ غنی و تاثیرگذار در تمدن جهانی را با عباراتی توهین آمیز مخاطب قرار می دهد که بی شک جامعه بزرگ و با فرهنگ ایرانی در اقصی نقاط جهان را به واکنش وا خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: ترامپ بهتر است به جای هدر دادن وقت خود در ارسال توئیت های بیهوده و توهین آمیز در قبال سایر ملت ها و کشورها، کمی به مسایل داخلی کشور خود و موضوعاتی مانند قتل روزانه ده ها نفر در درگیری های مسلحانه و تیراندازی در ایالت های مختلف آمریکا و وجود میلیون ها بی خانمان و گرسنه در این کشور بپردازد.

 

کلیدواژه