جدی 13, 1396 08:59 Asia/Kabul
  • شمخانی: ایران هیچگاه حمایت از مردم فلسطین را متوقف نخواهد کرد

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران، گفت: هدف از چانه‌زنی و گفت و گو درباره فلسطین از بین بردن قضیه فلسطین بوده و نابودی این سرزمین هدف اساسی اشغالگرانی است که برای تسلط بر همه سرزمین فلسطین تلاش می‌کنند.

«علی شمخانی» در گفت و گو با شبکه تلویزیونی المیادین لبنان؛ درباره اقدام رئیس جمهوری آمریکا در معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، افزود: تصمیم اخیر آمریکا به معنی پایان مذاکرات درباره فلسطین است و این اقدام «دونالد ترامپ» سبب وحدت داخلی در فلسطین شد.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران، تصریح کرد: در اندیشه جوانان فلسطینی و غیر فلسطینی این باور شکل گرفته که مقاومت تنها راه برای رویارویی با اشغالگران است.

«علی شمخانی»، گسترش اندیشه مقاومت و افشای چهره استکبار را از جمله حمایت‌های ایران از موضوع فلسطین دانست و گفت: ایران هیچگاه حمایت از مردم فلسطین، قضیه فلسطین و مقامات فلسطینی را متوقف نکرده است و هرگز از این حمایت‌ها عقب نشینی نخواهد کرد.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران، خاطرنشان کرد: ایران در موضوع حمایت از فلسطین ثابت کرده که بین شیعه و سنی تفاوتی قائل نیست و از هر گروهی که از مقاومت مردم فلسطین حمایت کند، دفاع خواهد کرد. 

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران همچنین درباره اتهامات آمریکا مبنی بر کمک موشکی ایران به یمن، گفت: این اتهامات با هدف انحراف افکار عمومی جهان از مشارکت آمریکا در جنایات عربستان در یمن بود، چراکه یمنی‌ها خودشان تسلیحات راهبردی دارند و نیازی به حمایت ایران ندارند. 

 

کلیدواژه