جدی 13, 1396 09:09 Asia/Kabul
  • ظریف: امنیت و ثبات ایران متکی به مردمش است

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب در واکنش به برخی اغتشاش‌های اخیر در ایران در صفحه توتیتر خود نوشت: امنیت و ثبات ایران متکی به مردمش است.

به گزارش رادیو دری،«محمد جواد ظریف» با بیان اینکه مردم ایران بر خلاف مردمِ دوستان صمیمی منطقه ای ترامپ، حق رای دادن و مخالفت کردن دارند، نوشت: این حقوق که با تلاش فراوان بدست آمده، حراست خواهد شد و به نفوذی ها اجازه داده نخواهد شد که با خشونت و ویرانگری این حقوق را تخریب کنند.

ازپنجشنبه هفته گذشته، تعدادی از مردم در چند شهر ایران، با برگزاری تجمع و سردادن شعارهایی، به تعیین تکلیف نشدن مالباختگان موسسات مالی، گرانی برخی کالاها و ضعف نظارتی دولت اعتراض کردند که برخی ازاین تجمع‌ها ازسوی فرصت‌طلبان و اغتشاش‌گران به آشوب کشیده شد.

مقام‌های آمریکایی، رژیم صهیونیستی و رسانه‌های بیگانه با سوء‌استفاده ازاین تجمع‌های مردمی تلاش کردند، این تجمع‌ها را درمسیر ایجاد اختلال و آشوب هدایت کنند.

پیش ازاین ؛ در فتنه سال 1388 دولت‌های آمریکا، انگلیس و عناصر وابسته به آنان در جریان ناآرامی‌های پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران همه امکانات خود را به کار گرفتند تا به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند، اما مردم هوشیار ایران، فتنه‌افکنی آنان را خنثی کردند.

کلیدواژه