خوشرو به دبیر کل سازمان ملل نامه نوشت؛ آمریکا در امور داخلی ایران دخالت می کند
(last modified 1396-10-14T05:35:33+00:00 )
جدی 14, 1396 10:05 Asia/Kabul
  • خوشرو به دبیر کل سازمان ملل نامه نوشت؛ آمریکا در امور داخلی ایران دخالت می کند

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در نامه ای به دبیرکل این سازمان و رئیس شورای امنیت نسبت به دخالت آمریکا در امور داخلی ایران و حمایت از اقدامات خرابکارانه اغتشاشگران اعتراض کرد.

در روزهای گذشته، تعدادی از مردم در چند شهر ایران، با برگزاری تجمع و سردادن شعارهایی، به تعیین تکلیف نشدن مالباختگان موسسات مالی و گرانی برخی کالاها و ضعف نظارتی دولت اعتراض کردند که برخی ازاین تجمع‌ها از سوی فرصت‌طلبان و اغتشاش‌گران درسایه حمایت خارجی به آشوب کشیده شد.

مقامات آمریکایی، رژیم صهیونیستی و رسانه های بیگانه با سوء استفاده از این تجمعات مردمی  تلاش کردند این تجمعات را در مسیر ایجاد اختلال و آشوب هدایت کنند.

ملت ایران اما روز چهارشنبه با برگزاری راهپیمایی گسترده و خودجوش در شهرهای مختلف خشم و انزجار خود را از توطئه جدید دشمنان و فرصت‌طلبی اغتشاشگران در تخریب اموال عمومی ابراز کردند.

به گزارش ایرنا، «غلامعلی خوشرو» در این نامه با اشاره به اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «مایک پنس» معاون وی در روزهای اخیر بارها در توییتر، ایرانیان را به اقدامات خرابکارانه تحریک کرده اند، گفت: اقدامات مداخله جویانه فاحش مقامات آمریکایی در تناقض با قواعد آمره حقوق بین الملل و برخلاف اصول و اهداف منشور ملل متحد است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با تاکید بر اینکه آمریکا همواره به دنبال برهم زدن روند عادی حیات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایران بوده است، خاطر نشان کرد؛ عمل نکردن آمریکا به تعهداتش در قبال برجام از طریق تحمیل تحریم های غیرقانونی علیه ایران و همچنین ممانعت از ورود شهروندان ایرانی به خاک آمریکا تنها گوشه ای از اقدامات خصمانه آمریکا علیه ملت بزرگ ایران است.

خوشرو تصریح کرد؛ ایران انتظار دارد همه کشورها چنین سیاست ها و سخنان خطرناکی را محکوم و از آمریکا بخواهند مسئولانه عمل و به اصول منشور ملل متحد و حقوق بین الملل پایبند بماند.

کلیدواژه