جدی 15, 1396 11:48 Asia/Kabul
  • نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی : عربستان به دنبال ناامن کردن ایران است

نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با تاکید بر اینکه عربستان سعودی سیاست های رژیم سعودی و آمریکا را در منطقه دنبال می‌کند تصریح کرد رژیم سعودی به دنبال ناامن کردن ایران است.

«کمال دهقانی» روز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران «ایسنا» خاطر نشان کرد عربستان از روش های گوناگون از جمله حمایت از گروه های تروریستی و به راه اندازی اختلافات قومی و قبیله‌ای به دنبال ناامن کردن جمهوری اسلامی ایران است.

نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران به نقش عربستان در اغتشاشات اخیر ایران اشاره کرد و گفت: رسانه های رژیم سعودی هم راستا با رسانه های آمریکایی - صهیونیستی تلاش فراوانی کردند به این اغتشاشات حجم و اوضاع امنیتی ایران را بد جلوه دهند.

«کمال دهقانی» با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بر خلاف عربستان، رژیم صهیونیستی و آمریکا دشمن نخست مسلمانان می داند تاکید کرد، اقدامات محور سعودی- صهیونیستی - آمریکایی در قبال ایران و جهان اسلام محکوم به شکست است.

در روزهای گذشته، تعدادی از مردم در چند شهر ایران، با برگزاری تجمع و سردادن شعارهایی، به تعیین تکلیف نشدن مالباختگان موسسات مالی و گرانی برخی کالاها و ضعف نظارتی دولت اعتراض کردند که برخی ازاین تجمع‌ها از سوی فرصت‌طلبان و اغتشاش‌گران درسایه حمایت خارجی به آشوب کشیده شد.

مقامات آمریکا، رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی و رسانه های بیگانه با سوء استفاده از این تجمعات مردمی  تلاش کردند این تجمعات را در مسیر ایجاد اختلال و آشوب هدایت کنند.

ملت ایران اما روز چهارشنبه با برگزاری راهپیمایی گسترده و خودجوش در شهرهای مختلف خشم و انزجار خود را از توطئه جدید دشمنان و فرصت‌طلبی اغتشاشگران در تخریب اموال عمومی ابراز کردند. ملت ایران تاکنون بارها نقشه های آمریکا و متحدانش را نقش بر آب کرده اند.

 

کلیدواژه