جدی 15, 1396 12:11 Asia/Kabul
  • پژوهشگر شورای روابط خارجی اروپا: آمریکا حامی اغتشاش گران اخیر ایران

پژوهشگر شورای روابط خارجی اروپا گفت، آمریکا بر خلاف جامعه جهانی تنها طرفی است که به دنبال دامن زدن به ناآرامی ها در داخل ایران است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره ،« الی ژرانمایه»پژوهشگر شورای روابط خارجی اروپا گفت: روسیه و اروپاییها در دخالت به اغتشاشات اخیر ایران، از موضع جهانی حمایت می کنند تا اینکه پیرو آمریکا باشند.

ژرانمایه تصریح کرد: آمریکا از اینکه اروپاییها در موضع گیری تند و خصمانه علیه ایران به واشنگتن نپیوستند، ناراضی است واین درحالی است که « مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا، از اروپاییها و دیگر اعضای سازمان ملل خواسته است تا در محکوم کردن ایران با آمریکا همراه شوند.

الی درباره تاثیراغتشاشات اخیرایران و پرونده هسته ای خاطر نشان کرد: کسانی که در واشنگتن و دیگر پایتخت ها، همواره مخالف توافقنامه هسته ای ایران بوده اند، همچنان تلاش می کنند دولت آمریکا را به مرتبط کردن توافقنامه هسته ای با اعتراضات در داخل ایران قانع کنند،  به ویژه که ایران به این توافقنامه پایبند است و آن را نقض نمی کند.

تعدادی از مردم در چند شهر ایران با برگزاری تجمع و سردادن شعارهایی، به نابسامانی های اقتصادی اعتراض کردند که برخی از این تجمع‌ها به دست فرصت‌طلبان و اغتشاش‌گران مورد حمایت برخی کشورهای خارجی و عوامل آنان از جمله گروهک تروریستی منافقین به آشوب کشیده شد.

کلیدواژه