جدی 17, 1396 15:35 Asia/Kabul
  • نمایش اقتدار و توانمندی ایران در دریا

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نمایش اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی برای حضور در دریا را از اهداف اعزام ناوگروه چهل و نهم این نیرو برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم استقبال از چهل و نهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش مجموعه ای از توانمندی های صنعتی، علمی، قدرت و اقتدار را به نمایش می گذارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با تاکید بر هوشیاری ارتش در برابر رفتار خبیثانه استکبار جهانی که در قالب جنگ نرم شکل گرفته است، افزود: دشمن تلاش می کند که به این عملیات جنبه های نارضایتی بدهد.

دریادار خانزادی با بیان اینکه دشمن می خواهد با لبخند و با القای اینکه در کنار ملت است بین نیروهای مسلح شکاف ایجاد کند، تصریح کرد: دشمن نمی تواند در بین نیروهای مسلح شکاف ایجاد کند اما باید در برابر توطئه های دشمن هوشیار بود.

چهل و نهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن "سبلان" و ناو پشتیبانی"بندرعباس"  روز یکشنبه با استقبال امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در اسکله منطقه یکم امامت نیروی دریایی در بندرعباس، جنوب ایران، پهلو گرفت.

ناوگروه چهل و نهم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اوایل نوامبر 2017 برای انجام ماموریت های محوله و شرکت در رزمایش مشترک کشورهای حاشیه اقیانوس هند، راهی  آب های آزاد شد.

رزمایش امداد و نجات کشورهای حاشیه اقیانوس هند، اواخر نوامبر 2017 با شرکت 32 کشور از جمله 23 کشور عضو و 9 ناظر دریایی اقیانوس هند (IONS) در سواحل بنگلادش برگزار شد.

کلیدواژه