دیدار هیات پارلمانی ایران با نخست وزیر سوریه
(last modified Sun, 07 Jan 2018 14:36:19 GMT )
جدی 17, 1396 19:06 Asia/Kabul
  • دیدار هیات پارلمانی ایران با نخست وزیر سوریه

هیات پارلمانی ایران با نخست وزیر سوریه در دمشق دیدار و گفت و گو کرد.

«احمد سالک» رئیس هیات پارلمانی ایران روز یکشنبه در دیدار با «عماد خمیس» نخست وزیر سوریه گفت: انتقال تجارب بازسازی زیرساخت‌ها بعد از جنگ هشت ساله جمهوری اسلامی ایران، می‌تواند به توسعه اقتصادی سوریه کمک کند.

سالک، بر اهمیت توسعه مناسبات تهران - دمشق تاکید کرد و افزود: روابط برادرانه میان مردم ایران و سوریه، پشتوانه محکمی برای گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی میان دو کشور است.

وی، همچنین با انتقاد از سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمایت از گروه های تروریستی در منطقه، تصریح کرد: سیاست آمریکا تشدید بحران در منطقه و تقویت رژیم صهیونیستی است که باید با اتحاد و یکپارچگی کشورهای اسلامی با این سیاست مقابله کرد.

«عماد خمیس» نخست وزیر سوریه هم در این دیدار به نقش حمایتی ایران از ملت و ارتش سوریه در مقابله با  گروه های تکفیری و شکست داعش اشاره کرد و گفت: توسعه و گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری سوریه و جمهوری اسلامی ایران ضروری است.

هیات پارلمانی ایران در سفر به دمشق پایتخت سوریه تاکنون با «فیصل المقداد» معاون وزیر امور خارجه و «حموده صباغ» رئیس مجلس سوریه دیدار و گفت و گو کرده است.

کلیدواژه