جدی 18, 1396 19:09 Asia/Kabul
  •  گفت وگوی تلفنی صالحی با آمانو / هشدار درباره بدعهدی آمریکا در برجام

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت و گوی تلفنی با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره عواقب بدعهدی و نقض احتمالی تعهدات برجامی از سوی دولت آمریکا هشدار داد.

به گزارش ایرنا، «علی اکبر صالحی» روز دوشنبه در تماس تلفنی با « یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: در صورت عدم اجرای تعهدات برجامی از جانب آمریکا، جمهوری اسلامی ایران تصمیماتی را اتخاذ خواهد کرد که می تواند بر روند فعلی همکاری های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی تأثیرگذار باشد.

پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از جدی 1394، دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره در اجرای برجام بدعهدی کرده است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده اند: ایران تا زمانی به برجام متعهد خواهد بود که از منافع آن بهره مند شود و اگر برجام نفعتی نداشته باشد دلیلی برای پایبندی به برجام ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا، پس از تایید نکردن پایبندی ایران به برجام در میزان 1396 و تصمیم گیری نکردن کنگره آمریکا درباره ازسرگیری تحریم‌ها ضد ایران، قراراست اواسط ژانویه 2018 درباره موضوع تحریم‌ها تصمیم‌گیری کند.

 

کلیدواژه