دستور روحانی برای رسیدگی به وضعیت کارکنان نفتکش ایرانی
(last modified Tue, 09 Jan 2018 11:06:59 GMT )
جدی 19, 1396 15:36 Asia/Kabul
  • دستور روحانی برای رسیدگی به وضعیت کارکنان نفتکش ایرانی

رییس جمهوری اسلامی ایران، دستورات لازم را برای به‌کارگیری همه توان ملی و منطقه‌ای با هدف تسریع در تعیین سرنوشت و رسیدگی به وضعیت کارکنان نفتکش ایرانی که در آبهای چین طعمه حریق شده است، صادر کرد.

شنبه‌شب گذشته (ششم ژانویه) دراثر برخورد نفتکش ایرانی با یک کشتی باری چینی- هنگ‌کنگی در سواحل شرق چین، 32 خدمه که 30 نفر آنها ایرانی و دو نفر بنگلادشی هستند، مفقود شده‌اند.

تاکنون جسد یک نفر پیدا شده است و کار امداد و نجات برای پیدا کردن دیگر مفقودشدگان با قوت ادامه دارد.

«حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در جلسه‌ای که با حضور وزیران امور خارجه، نفت، راه و شهرسازی و سایر مسوولان مربوطه برگزار شد، پس از استماع گزارش‌ها تاکید کرد: مهمترین موضوع در مرحله کنونی تعیین سرنوشت و رسیدگی به وضعیت کارکنان نفتکش ایرانی و خانواده‌های آنان است و همزمان نیز باید پیگیری‌های لازم حقوقی برای جبران خسارات وارده، انجام گیرد.

روحانی پس از گزارش «بیژن زنگنه» وزیر نفت و «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی ایران، از آنها خواست که ضمن ارائه گزارش نهایی و فنی از دلایل حادثه، پیگیری‌های لازم را برای رسیدگی به ابعاد مختلف حادثه انجام دهند.

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین ضمن اخذ گزارش «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، دستور داد تا همه امکانات دستگاه دیپلماسی برای پشتیبانی سیاسی و حقوقی، تسریع عملیات اطفای حریق، رسیدگی به وضعیت کارکنان و مذاکرات لازم با کشورهای همجوار ساحلی فعال شود.

کلیدواژه