جدی 20, 1396 09:12 Asia/Kabul
  • روحانی: یکپارچگی ایرانیان ضد آشوبگران، موفقیت دیگری در برابر دشمنان نظام آفرید

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحولات اخیر در کشور گفت: حضور پرشور و آگاهانه مردم، یکپارچگی جناح‌ها، اقوام و مذاهب علیه آشوبگران، موفقیت دیگری برای ایران در برابر دشمنان نظام آفرید.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن تأکید بر ریشه‌یابی علل فرهنگی و اجتماعی تحولات اخیر و نیز اهتمام مسئولان به ارتباط با مردم و پاسخگویی به مطالبات به حق آنان اظهار کرد: هوشیاری مردم، دانشگاهیان و اقشار مختلف ثابت کرد، باوجود مشکلاتی که وجود دارد، مردم ایران در برابر سوء استفاده از مطالبات و تحریکات ضدانقلاب و دشمنان می‌ایستند.

روحانی از هوشیاری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج که در مدیریت تحولات اخیر در کنار مردم ایران به خوبی به وظایف خود عمل کردند، قدردانی کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به نخستین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران، وی را شخصیتی ممتاز، اسلام‌شناسی برجسته، صاحبنظری امین و سیاست‌دان و سیاستمداری دانست که مورد احترام مردم و حتی جامعه بین‌المللی است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، 19 جدی 1395 در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران درگذشت.

روحانی به حضور آگاهانه مردم و علما و مراجع در محکوم کردن اهانت به حضرت امام خمینی (ره) در 19 جدی 1356 نیز اشاره کرد و گفت: 19 جدی سرآغاز جنبش گسترده مردم در سراسر ایران بود و زمینه‌ساز پیروزی نهایی انقلاب اسلامی شد.

19 جدی 1356 مردم، مدرسین و طلاب حوزه علمیه قم در اعتراض به اهانت رژیم پهلوی به شخصیت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تظاهرات کردند که عوامل امنیتی رژیم پهلوی تعداد زیادی از معترضان را به خاک خون کشیدند.

 

کلیدواژه