جدی 23, 1396 17:21 Asia/Kabul
  • مشاور وزارت انرژی آمریکا: موضع موشکی ایران عاقلانه است

مشاور وزارت انرژی آمریکا گفت موضع موشکی جمهوری اسلامی ایران عاقلانه است.

«متیو بن»  مشاور وزارت انرژی آمریکا در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره فعالیت های موشکی ایران گفت: ایران در اقدامی عاقلانه اعلام کرده است که نیازی به موشک هایی با برد بیش از دو هزار کیلومتر ندارد.

این استاد دانشگاه هاروارد ابراز امیدواری کرد که ایران و گروه ۱+۵ شامل امریکا، بریتانیا، چین، روسیه، فرانسه و آلمان در آینده بتوانند به توافق هایی دست یابند که طی آن ایران به خواسته مشروع خود در زمینه های دفاعی دست یابد.

بن در مورد تلاش «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای تغییر در مفاد توافق هسته ای با ایران افزود: در برجام کاملا روشن شده که ایران مجاز به غنی سازی اورانیوم است بنابراین با توجه به این حق به رسمیت شناخته شده ایران، این کشور خود باید تصمیم بگیرد که چقدر می تواند بر اساس هزینه و فایده، غنی سازی کند.

ترامپ روز جمعه برای یک دوره ۱۲۰ روزه دیگر تعلیق تحریم های هسته ای ایران را تمدید کرد اما گفت که ادامه این روند مشروط به اعمال تغییرات مد نظرش در خصوص برجام است.

مشاور وزارت انرژی آمریکا با اشاره به دشواری های مذاکرات برجام درباره زمان قید شده در آن، هرگونه تغییر در این باره را دشوار و تقریبا ناممکن دانست.