لاریجانی: وحدت در جهان اسلام ضروری است
(last modified Sun, 14 Jan 2018 05:09:23 GMT )
جدی 24, 1396 09:39 Asia/Kabul
  • لاریجانی: وحدت در جهان اسلام ضروری است

 رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: جهان اسلام اکنون درگیر تنش‌های زیادی است که فقط با اتحاد و همدلی این کشورها قابل حل خواهد بود.

«علی لاریجانی» عصر شنبه در دیدار «سالیفو تیموره»، نایب رئیس مجلس بورکینافاسو در تهران اظهار کرد: کنفرانس بین‌المللی کشورهای اسلامی در تهران، فرصتی مغتنم درچارچوب رسیدن به آرای مشترک برای رویارویی با معضلات کنونی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران افزود: امروز اقدامات ماجراجویانه آمریکا به خوبی قابل مشاهده است و تصمیم برای انتقال سفارت آمریکا به قدس‌شریف یکی ازاین اقدامات با نگاه نژادپرستانه است.

«سالیفو تیموره» نایب رئیس مجلس بورکینافاسو هم با استقبال از گسترش روابط با ایران گفت: قبل از سفر به تهران با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بورکینافاسو دیدار کرده است و زمینه‌های بازگشایی سفارت بورکینافاسو در ایران بررسی شد.

نایب رئیس مجلس بورکینافاسو همچنین ضمن ابراز نگرانی از تصمیمات رئیس جمهوری آمریکا، خاطرنشان کرد: تصمیم انتقال سفارت آمریکا به قدس یکی از اقدامات خطرناک آمریکا است که باید جلوی آن گرفته شود. 

«سالیفو تیموره» نایب رئیس مجلس بورکینافاسو برای شرکت در سیزدهمین نشست بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به تهران سفر کرده است. 

سیزدهمین نشست بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی روز سه‌‌شنبه 26 جدی با حضور سران قوای سه گانه ایران و نیز رئیسان مجالس شرکت کننده آغاز خواهد شد. این نشست روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان خواهد داد.

کلیدواژه