جدی 24, 1396 13:37 Asia/Kabul
  • روحانی : آمریکا با زیرپا گذاشتن تعهدات جهانی و برجام ، بی اعتبار شد

رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت : آمریکا هم در بُعد بین المللی و هم دخالت در امور داخلی، از ملت ایران شکست خورده است.

«حسن روحانی» روز یکشنبه در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی در تهران، افزود: آمریکایی ها در دو بخش در قبال ملت ایران دچار شکستی بزرگ شدند، یک بخش در زیر پا گذاشتن تعهدات بین المللی و برجام و یک بخش دیگر دخالت در امور داخلی ایران که افکار عمومی جهان در مقابل آمریکا ایستاد. 

رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه آمریکایی ها نتوانستند با استکبار، دیکتاتوری و خودبزرگ بینی افکار عمومی جهان را زیر پا بگذارند، گفت: این یک شکست بزرگ برای آمریکا، یک موفقیت بزرگ برای ملت ایران بود.

روحانی، تصریح کرد: ایران در برجام موفقیت هایی را به دست آورده است  که هیچ وقت از بین نخواهد رفت و هیچ کس توان از بین بردن آن را نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه ایران هیچ گاه به دنبال سلاح هسته ای نیست و این موضوع در مذاکرات و در تمام بازرسی ها ثابت شده است، افزود: همه کشورها در قطعنامه سازمان ملل اعتراف کردند ایران حق دارد تحقیق و توسعه را ادامه دهد و این پیروزی به هیچ وجه از بین نمی رود.

رئیس جمهوری ایران همچنین به بحران سازی، ایجاد آشوب و جنایت در منطقه خاورمیانه از سوی برخی از کشورها اشاره کرد و افزود: آنهایی که خاورمیانه را به آشوب کشاندند فهم درستی از مسائل اجتماعی نداشتند و از صنعت و فناوری هم برای آشوب و بحران سازی در جوامع استفاده کردند.

 

کلیدواژه