تسلیت مقامات عراق، چین و ژاپن درپی جان‌باختن خدمه نفتکش ایرانی
(last modified 1396-10-25T14:19:28+00:00 )
جدی 25, 1396 18:49 Asia/Kabul
  • تسلیت مقامات عراق، چین و ژاپن درپی جان‌باختن خدمه نفتکش ایرانی

«عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق، سخنگوی وزارت امور خارجه چین و وزیر امور خارجه ژاپن، جان‌باختن تعدادی از دریانوردان ایرانی در حادثه نفتکش سانچی را به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

رئیس جریان حکمت ملی عراق روز دوشنبه دربیانیه‌ای، با ابراز همدردی با مقام معظم رهبری و خانواده‌های جان باختگان جمعی از دریانوردان سخت‌کوش ایرانی، از خداوندمنان برای قربانیان این حادثه طلب آمرزش کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز با ابراز همدردی با مردم و بازماندگان پرسنل نفتکش ایرانی اعلام کرد، امدادگران چینی همه تلاش خود را برای خاموش کردن آتش و نجات جان پرسنل این کشتی به کار گرفتند.

همچنین «تارو کونو» Tarō Kōno وزیر امور خارجه ژاپن در پیامی به «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران جان باختن پرسنل نفت‌کش سانچی را به وی و مردم ایران تسلیت گفت و با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.

ششم ژانویه جاری یک کشتی باری چینی- هنگ‌کنگی در سواحل شرق چین به یک نفتکش ایرانی برخورد کرد. این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در نفتکش ایران شد.

سازمان بنادر و دریانوردی ایران، روز گذشته (یکشنبه) غرق شدن نفتکش ایرانی «سانچی» و جان باختن ۳۲ خدمه این کشتی را تایید کرد. 30 خدمه این نفتکش، ایرانی و دو خدمه دیگر بنگلادشی بودند.