راه مقابله با چالش‌های جهان اسلام، نگاه و توسل به قدرت‌های خارجی نیست
(last modified 1396-10-26T07:12:44+00:00 )
جدی 26, 1396 11:42 Asia/Kabul
  • راه مقابله با چالش‌های جهان اسلام، نگاه و توسل به قدرت‌های خارجی نیست

رئیس جمهوری اسلامی ایران در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: راه مقابله با چالش‌های جهان اسلام، نگاه و توسل به قدرت‌های خارجی نیست.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز(سه شنبه) در این کنفرانس دو روزه که با حضور 41 کشور اسلامی در تهران برگزار می شود گفت: ایران ضمن احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت سیاسی کلیه کشورها، راه حل ریشه‌کن کردن معضلات امّت اسلامی را تحقق همدلی و همکاری تمامی کشورهای اسلامی می داند.

رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه برخی کشورها تحت القائات آمریکا و رژیم صهیونیستی به شکاف در میان امت اسلامی دامن می‌زنند تصریح کرد: مهمترین علت بر هم خوردن ثبات و امنیت خاورمیانه تداوم اشغال‌گری و حمایت‌های جانبدارانه و بی‌دریغ دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی و محروم ماندن ملت فلسطین از حقوق اولیه خود در تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس است.

روحانی به نابودی جریان افراطی داعش و نقش موثر ایران در مبارزه با این جریان نیز اشاره کرد و افزود: یکی از مزایای اصلی شکست جریان انحرافی خشونت طلب داعش، بازگشت موضوع فلسطین به جایگاه اصلی خود به عنوان اولویت اول دستور کار سیاسی امت اسلامی است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران ابراز اطمینان کرد که امت اسلام و دولت‌های اسلامی، موضوع قدس به عنوان قبله اول مسلمین را هرگز فراموش نخواهند کرد و با تأکید بر وحدت هدف و دوری از تفرقه، برای بازگشت کلیه فلسطینیان به سرزمین مادری خود و تشکیل دولت مستقل فلسطین در تمامی سرزمین فلسطین و به مرکزیت قدس شریف تلاش‌های خود را مضاعف خواهند کرد.

روحانی با بیان اینکه ایران روابط خود را با کشورهای اسلامی بر مبنای مودت و رأفت اسلامی تعریف می‌کند، تاکید کرد: ایران هیچ کشور اسلامی‌ را رقیب خود نمی‌داند و معتقد است حتی با کشورهایی که با آنها اختلاف نظر دارد می‌تواند بر مبنای احترام متقابل، گفتگو و همکاری کند.

 

کلیدواژه