جدی 26, 1396 13:18 Asia/Kabul
  •  واکنش ایران به تحرکات جدید و بی ثبات کننده آمریکا در سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اعلام مقامات آمریکا مبنی بر تشکیل یک نیروی مرزی جدید در سوریه، آن را مصداق عینی مداخله آشکار در امور داخلی کشورها خواند .

ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش، اعلام کرده است به همراه گروه‌های کُرد سوری قصد دارد نیروی جدیدی در سوریه تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (سه شنبه) گفت : این رویکرد و تصمیم آمریکایی ها در زمانی آشکار می شود که ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن، پیروزی های قابل توجه و بزرگی در مبارزه با گروه های تروریستی داعش و جبهة النصره به دست آورده اند.

قاسمی افزود : ایران همراه با روسیه و ترکیه تلاش می کنند از طریق گفتگوهای روند آستانه و ایجاد مناطق کاهش تنش، شعله های این بحران را مهار کنند و تاکنون نیز دستاوردها و موفقیت های چشمگیری داشته اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: زمان آن فرارسیده است که آمریکا با تغییر سیاست های مداخله جویانه و مخرّب خود در منطقه، در سریع ترین زمان ممکن نیروهای خود را از سوریه خارج کند و اجازه دهد مردم این کشور درباره سرنوشت و آینده خود آنگونه که اکثریت مردم می خواهند تصمیم گیری کنند.

پیشتر نیز «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه گفته بود: آمریکا از داعش جدیدی به نام نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در سوریه حمایت می کند.

 

کلیدواژه