روحانی: طرح جدید آمریکایی‌ها علیه سوریه، مغایر قواعد بین‌المللی است
(last modified 1396-10-26T13:39:12+00:00 )
جدی 26, 1396 18:09 Asia/Kabul
  • روحانی: طرح جدید آمریکایی‌ها علیه سوریه، مغایر قواعد بین‌المللی است

رییس جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حضور نیروهای آمریکایی در سوریه گفت: طرح آمریکایی ها برخلاف قواعد بین‌المللی و توطئه‌ای برای تمامیت ارضی، امنیت سوریه و منطقه است.

پس از شکست گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، آمریکا اعلام کرده است به همراه گروه‌های کُرد سوری قصد دارد نیروی جدیدی در سوریه تشکیل دهد.

«حسن روحانی» روز سه‌شنبه در دیدار «حموده یوسف صباغ» Hammouda Youssef Sabbagh رئیس مجلس سوریه در تهران با اشاره به اینکه ادامه مبارزه با تروریست‌ها و مقابله با مداخلات خارجی، موضوع مهمی برای ملت سوریه است، اظهار کرد: باید تلاش کرد تا آوارگان سوری هرچه زودتر به وطن خود بازگردند و روند بازسازی‌ در این کشور آغاز شود.

روحانی با بیان اینکه دولت و ملت ایران، همواره در کنار دولت و ملت سوریه است، بر تلاش در راستای توسعه، تقویت و تحکیم روابط برادرانه و همه جانبه تهران – دمشق تأکید کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: روند مذاکرات و اقدامات سیاسی درباره سوریه که از سوچی آغاز شده است، باید تا احقاق حق و تامین اراده ملت و دولت سوریه پیگیری شود و ادامه یابد.

حموده یوسف صباغ نیز در این دیدار با تقدیر از کمک‌ها و حمایت‌های دولت و ملت ایران از مردم سوریه در مبارزه با تروریسم، ادامه حمایت‌ و کمک‌ تهران را در بازسازی سوریه خواستار شد.

رئیس مجلس سوریه با اشاره به اقدامات و توطئه‌های آمریکا برای کشورهای منطقه و تصمیم این کشور برای حضور نیروهای آمریکایی در سوریه، گفت: دمشق به طور رسمی خواسته است که نیروهای آمریکایی از سوریه خارج شوند وهرگز موافق حضور آنها در خاک سوریه نیست.

رئیس مجلس سوریه برای شرکت در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به تهران سفر کرده است.

کلیدواژه