جدی 26, 1396 18:40 Asia/Kabul
  • دیدار رئیس مجلس قطر با رئیس جمهوری اسلامی ایران

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز اراده خوبی برای توسعه همکاری‌ها، میان ایران و قطر وجود دارد و باید با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها برگسترش همه جانبه روابط تهران – دوحه تلاش کرد.

حسن روحانی امروز (سه‌شنبه) در دیدار «احمد بن عبدالله بن زید آل محمود»، رئیس مجلس قطر، از هرگونه اعمال فشار به دولت و ملت قطر انتقاد کرد و افزود: اگر کشورهای منطقه بویژه همسایگان با هم اختلاف دارند، فقط باید این اختلاف ها را با گفتگو حل و فصل کرد.

رئیس جمهور به اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران برگسترش روابط همه جانبه با قطر اشاره کرد و گفت: ایران اجازه نمی‌دهد مردم مسلمان این کشور، تحت فشارهای ناحق و غیرعادلانه قرار بگیرند.

«احمد بن عبدالله بن زید آل محمود» رئیس مجلس قطر نیز که برای شرکت در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به تهران آمده است، در دیدار با رئیس جمهور ایران، ضمن قدردانی از مواضع و حمایت‌های موثر تهران از دولت و ملت قطر گفت: هم اکنون روابط تهران – دوحه براساس حسن همجواری برقرار است و باید تلاش کرد تا مناسبات دو طرف هرچه بیشتر گسترش یابد.

رئیس مجلس قطر همچنین تاکید کرد: امروز قطر به واسطه کمک‌ها و حمایت‌های دوستان خود بویژه ایران، محکم تر از گذشته در برابر بدخواهی ها و توطئه‌ها ایستاده است.

عربستان، بحرین، امارات و مصر از ژوئن 2017  به علت همسو نبودن دوحه با جریان عربی به سرکردگی  ریاض، قطر را به حمایت از تروریسم متهم و روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع و این کشور را تحریم کردند.

کلیدواژه